Problem med vsx-921-k

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Cozaar

Problem med vsx-921-k

Inläggav Cozaar » 2015-09-27 15:05

Bytte dekoder och fick ett märkligt problem ungefär i samma veva, spelar jag upp från bluray så får jag inget ljud i förstärkare men slår jag av den så får jag ljud och bild i tv. Spelar jag upp från dekoder (viasat) får jag ljud i förstärkare eller i tv om jag vill. Byter jag ingång så bluray har dekoderns ingång är det likadant inget ljud i stärkare men pass thru funkar fint. Fattar ingenting då allt verkar funka var för sig. dekoder i bluray hdmi så funkar den fortfarande normalt. Börjar tro det är nån sorts kommunikations buss som jävlas då tv och blurayär Panasonic och stärkare pioneer, kanske Viera som spökar...men det funkade ju fint förut.

edit..provade igen och likadant men lät den stå på ett tag och då klickade det till i förstärkaren och ljud fyllde rummet. Inlägget kan raderas..jag hittar inte var man raderar.

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad

Re: Problem med vsx-921-k

Inläggav PappaBas » 2015-10-06 16:46

Har du testat att ladda upp senaste firmwaren? Jag har samma receiver och vet att det kom en ny för något år sedan eller så.

Cozaar

Re: Problem med vsx-921-k

Inläggav Cozaar » 2015-10-11 14:02

Den började funka igen, men ska kolla vilken firmware jag har..vet jag bytt en gång i alla fall. Det är många som haft problem med pass thru, jag får ställa min på den källa jag vill ha innan jag slår av den,,det funker inte riktigt som det ska.

Återgå till Teknikforum