Hej, håller på att installera mina nya profundus X-4 och har då tänkt låta en miniDSP agera delningsfilter. Källa är en apple TV och en denon 2807 agerar försteg. Jag tar signalen från pre-out från Denonen, sedan går den in i miniDSP:n och delas där upp i 4 RCA som sen går in i var sin kanal på XPA-5. När jag slår på slutsteget så startar den i 2-3 sekunder, och det kommer nån typ av distorsion från en av högtalarna, sen slår den av 2 kanaler, (1 front, en kanal för basar) och går i protection mode.
Steget går i protection även om jag drar ur högtalarna, så jag tror inte jag har några problem där. (2st profundus X mäter 3 ohms resistans när de är parallellkopplade, vilket jag i och för sig tycker är lite lågt).
Det verkar som om XPA-5 har väldigt känsliga skyddskretsar, och en på minidsp forumet tipsade om att byta RCA kablar. Mina kablar är helt nya, men är en enkel (billig) lakrits-snöre modell. Ska jag köpa nya kablar, eller finns det nåt annat jag borde testa?
Jag har kollat input och output från DSP:n, och den är rätt så låg enligt programmet i alla fall.