Problem med en Audio Pro B2 50

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

earman

Problem med en Audio Pro B2 50

Inläggav earman » 2015-11-18 00:25

Jag har en Audio Pro B2 50 som havererade för några år sedan och har fått stå i en gaderob och vila sig.
Nu har jag plockat fram den för att försöka få igång den, först såg att det var ett avbrott på kretskortet, vilket jag fixade, men säkringen höll inte.
Jag fortsatte att byta ut likriktaren och glättringen och då gick den igång och den lät som vanligt, men efter fem minuter så började den att oscillera kraftigt, membranen slog nog hela sin slaglängd.
Jag slog av den och efter att den fått vila så sker samma sak vid påslag. Han ni någon ide vad det kan vara för fel.

Schema finns här http://www.cieri.net/Documenti/Schemi/Audio%20Pro%20-%20Subwoofer%20attivo%20con%20Ace-Bass%20B2-50.pdf

earman

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: Problem med en Audio Pro B2 50

Inläggav PerStromgren » 2015-11-18 09:55

Välkommen till faktiskt! Jag har ingen hjälp att ge, men är rätt övertygad om att den finns här.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Helmut

Inläggav Helmut » 2015-11-23 01:31

Har också en gammal Audio Pro B2 50 som ligger och skräpar funderar på om det går att använda förstärkardelen tillsammans med en vanlig basreflexhögtalare.
Har testat att koppla in förstärkaren på diverse lådor jag har stående i källaren men av någon okänd anledning får jag inte upp ljudvolymen i lådorna.
Tycker inte att Audio Pro B2 50 räcker till för att återge basen i Blueray filmer.

Fat_Arren

Inläggav Fat_Arren » 2015-11-23 22:08

Helmut skrev:Har också en gammal Audio Pro B2 50 som ligger och skräpar funderar på om det går att använda förstärkardelen tillsammans med en vanlig basreflexhögtalare.
Har testat att koppla in förstärkaren på diverse lådor jag har stående i källaren men av någon okänd anledning får jag inte upp ljudvolymen i lådorna.
Tycker inte att Audio Pro B2 50 räcker till för att återge basen i Blueray filmer.

Är nyfiken på denna bas, så om du har planer på att avyttra den så skicka ett pm. :)

Återgå till Teknikforum