Svenskars köp-, sälj- och bytesvanor på nätet

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

hajtand

Svenskars köp-, sälj- och bytesvanor på nätet

Inläggav hajtand » 2016-01-13 11:15

Hej gott folk! Skulle jag kunna få låna er tid i 2-3 minuter?

Jag utför just nu en kort undersökning för att studera människors köp-, sälj- och bytesvanor av begagnade produkter på nätet. Undersökningen tar som sagt knapp 2-3 minuter och innehåller endast 9 frågor. Jag uppskattar verkligen varje enskilt svar.

Använd följande länk för att bidra med dina viktiga åsikter och erfarenheter: http://goo.gl/forms/iehTLpa99Q

Tack!

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: Svenskars köp-, sälj- och bytesvanor på nätet

Inläggav Bill50x » 2016-01-13 11:35

Svarat. För oss som är intresserade av elektronik, och då främst HiFi, känns frågorna lite begränsade. Bland annat saknas alternativen "utbud" och "kundkrets" bland alternativen vad man tycker är viktigt med en sajt. Hifi och ljud finns inte ens med bland alternativen över mest intressanta produkter.

Presenterar du resultatet av undersökningen när den är klar? I vilket sammanhang ska undersökningen användas?

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

hajtand

Re: Svenskars köp-, sälj- och bytesvanor på nätet

Inläggav hajtand » 2016-01-13 11:43

Bill50x skrev:Svarat. För oss som är intresserade av elektronik, och då främst HiFi, känns frågorna lite begränsade. Bland annat saknas alternativen "utbud" och "kundkrets" bland alternativen vad man tycker är viktigt med en sajt. Hifi och ljud finns inte ens med bland alternativen över mest intressanta produkter.

Presenterar du resultatet av undersökningen när den är klar? I vilket sammanhang ska undersökningen användas?

/ B

Först; stort tack för svar! Jag förstår vad du menar. Vi försökte hålla nere exemplen just för att inte försöka styra folks tankar, även om det förvisso kan ge motsatt effekt. Ljud är något vi har haft i åtanke, men valde att inte ta upp, vilket kanske var ett misstag i så fall. Samma svar kan appliceras gällande utbud och kundkrets. Det var helt enkelt något vi tog för givet var relevant, men det hade vi så klart kunnat ta med och låta betonas ytterligare.

Jag kan absoluta presentera resultat om det finns intresse för det. Angående användning är det främst som grund för ett mindre universitetsarbete, men eventuellt något som kan komma att realiseras som affärsidé beroende på utfall.

Återigen, tack för både svar och din värdefulla kritik!

Återgå till Teknikforum