Hur var det, kan MasVis scriptas??

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
n3mmr

Hur var det, kan MasVis scriptas??

Inläggav n3mmr » 2016-03-18 14:49

Jag har MASSOR av flac-filer, som jag skulle vilja analysera ALLIHOP.

Sen skulle jag vilja kunna köra analys av alla flac-filer, i samma träd, som inte redan är analyserade.

DVS när jag har rippat några fler CD så vill jag ju inte analysera mer än det nytillkomna.

Kan detta automatiseras på något sätt??
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
joakimfors

Re: Hur var det, kan MasVis scriptas??

Inläggav joakimfors » 2016-03-18 17:23

Går bra med PyMasVis.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-03-18 17:25

Går inte så vitt jag vet, men vore väldigt smidigt.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2016-03-18 22:29

joakimfors skrev:Går bra med PyMasVis.

Är PyMasVis helt identiskt med Masvis??
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2016-03-19 00:21

n3mmr skrev:

Jag menar alltså; Är diagrammen som produceras av resp variant identiska för ett visst fonogram???
Svante??

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2016-03-19 01:11

n3mmr skrev:
n3mmr skrev:

Jag menar alltså; Är diagrammen som produceras av resp variant identiska för ett visst fonogram???
Svante??

Inte identiska, men i sak visar de samma data, såvitt jag kan se beräknade på samma sätt med samma resultat. Det finns en viss grafisk skillnad, texterna är lite annorlunda, och i pyMasVis finns en extra graf längst ner.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
joakimfors

Inläggav joakimfors » 2016-03-19 01:18

Borde vara närmast identiskt.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2016-03-21 17:35

Vilka miljöer har du koll på att det där funkar i??

Jag försöker i freeNAS 9.3, i ett FreeBSD jail med python 2.7.11, ffmpeg 2.8 och gcc 4.2.1.

Får detta för numpy
Command "/usr/local/bin/python2.7 -u -c "import setuptools, tokenize;__file__='/tmp/pip-build-XmAqnv/numpy/setup.py';exec(compile(getattr(tokenize, 'open', open)(__file__).read().replace('\r\n', '\n'), __file__, 'exec'))" install --record /tmp/pip-4QBhkH-record/install-record.txt --single-version-externally-managed --compile" failed with error code 1 in /tmp/pip-build-XmAqnv/numpy/

och liknande för alla andra av dina paket som ska läggas till.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2016-03-22 13:27

n3mmr skrev:

Vilka miljöer har du koll på att det där funkar i??

Jag försöker i freeNAS 9.3, i ett FreeBSD jail med python 2.7.11, ffmpeg 2.8 och gcc 4.2.1.

Får detta för numpy
Command "/usr/local/bin/python2.7 -u -c "import setuptools, tokenize;__file__='/tmp/pip-build-XmAqnv/numpy/setup.py';exec(compile(getattr(tokenize, 'open', open)(__file__).read().replace('\r\n', '\n'), __file__, 'exec'))" install --record /tmp/pip-4QBhkH-record/install-record.txt --single-version-externally-managed --compile" failed with error code 1 in /tmp/pip-build-XmAqnv/numpy/

och liknande för alla andra av dina paket som ska läggas till.

Jag tror jag vet.

Freebsd är så långt från linux och osx att man bör låta freebsds egna installationsverktyg sköta det där.

Alla tilläggspaketen finns som freebsd ports och installeras av "pkg install" om det ska göras i jails.

Återgå till Teknikforum