Moderator: Redaktörer
HenrikTornquist skrev:Startar en ny, då den gamla är verkligt gammal. Frågan är, har någon provat att tvätta en nål genom att doppa spetsen i ett ultraljudsbad? Alltså, ett sånt bad som man tvättar vinylskivor eller förgasare i.
Harryup skrev:Personligen så undviker jag alla former av vätskor då nålarmen i regel är ett rör.
Harryup skrev:Personligen så undviker jag alla former av vätskor då nålarmen i regel är ett rör.
Harryup skrev:Röret slutar ju nån millimeter till en halv millimeter ifrån spetsen. Svårt att tro att det går att doppa helt utan risk.
Perfector skrev:Harryup skrev:Röret slutar ju nån millimeter till en halv millimeter ifrån spetsen. Svårt att tro att det går att doppa helt utan risk.
Idag är inte nålen limmad utan klämd i röret
Bilder på tror jag Yamaha visade en rektangulär nålrot med rundade kanter i ett laserskuret spår i röret där man sedan klämde ihop röret så att nålspetsen satt fast.
Det blir då tätt mot vätska såväl som damm
Endast ett fåtal tillverkare idag har öppna rörändar
HenrikTornquist skrev:Audio-Technica AT-637 beställd.
Det känns riktigt bra.
RJohan skrev:HenrikTornquist skrev:Audio-Technica AT-637 beställd.
Det känns riktigt bra.
Sån har jag haft i snart 30 år. Första gången blev det en tydlig hög med skit på den lilla ytan där man sätter ned nålen! Rekommenderas hundra gånger om, ren nål spar skivor = investering.
JohanR
Vinylcalle skrev:Perfector skrev:Harryup skrev:Röret slutar ju nån millimeter till en halv millimeter ifrån spetsen. Svårt att tro att det går att doppa helt utan risk.
Idag är inte nålen limmad utan klämd i röret
Bilder på tror jag Yamaha visade en rektangulär nålrot med rundade kanter i ett laserskuret spår i röret där man sedan klämde ihop röret så att nålspetsen satt fast.
Det blir då tätt mot vätska såväl som damm
Endast ett fåtal tillverkare idag har öppna rörändar
Nej. Idag är det olika och förr var det olika är den egentliga sanningen.
MvH Carl
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster