När jag tittar på din bild över nya kopplingen (med två kondingar och två bryggor), så är det lite svårt att se men... Du har ett buntband nära ena bryggan, det skulle jag skippa. Håll trådarna från (och även till) bryggorna på lite avstånd från andra och tvinna de. Här är en skiss på hur kopplingen borde se ut. Tänk som så att bryggorna matar in ström till kondingarna. Gå direkt till kondingarna och hoppa inte in på någon annan ledare. (svårt se hur det är i detta fall, ni alla kan se detta som mer allmänt tips)

Jordpunkten kan kopplas via 100ohm till chassie (som är skyddsjord). Jag rekommenderar att hemmabyggen skall skyddsjordas (om de har metall hölje). Tänk att att eloxerad aluminium inte leder ström. Se still så det blir kontakt mellan alla delar (t.ex. genom att rispa lite).
En annan sak som jag nu noterade. Högtalarjorden går till förstärkarkortet. Jag antar att förstärkarna är typ en kraft OP, inget special (ingen bryggkoppling). Nu skall vi se... detta innebär att högtalarsignalen går en bit i rca-jord-loopen. Hmm, det borde bli en typ av återkoppling (som du redan märkt så kommer ström i rcajordloopen att komma ut som signal in i högtalarna). Undra om detta kan påverka prestandan. Återkoppling av utsignal till insignal finns ju liksom i förstärkar designen, men då under kontrollerade former. Här blir den ju olika beroende på omgivningen (andra apparater). ...men det kanske är så lite så det aldrig påverkar något. Blir ju även en återkoppling till andra kanalen. Jag har inte tänkt så mycket på detta förut, men mera vanligt är att koppla högtalarjord till jordpunkten.
//Michael