Moderator: Redaktörer
Aerob skrev:Ja, satt och kollade på film nyss och från projektorn kom vad som lät som en kondensator som smällde, och rök steg... Satan också, detta har jag inte råd med, projektorn är inköpt i slutet på 2010 så garantin är ju rökt också. Jag tänkte öppna upp den och se hur det ser ut. Om det är en kondensator som har smällt och inget annat är tillsynes skadat, vågar jag byta ut den och testköra eller är det dumdristigt?
Aerob skrev:Tack för svar! För att göra det ytterligare komplicerat så köpte jag projektorn i Norge, när jag var bosatt där, men bor numer i Sverige. Borde kanske börja med att höra med butiken i Norge hur dom ser på saken?
Aerob skrev:Det är fem års reklamationsrätt som gäller i Norge. Jag funderade mer på om jag blir tvungen att ta den till Norge för reparation, men så kanske det inte fungerar?
Aerob skrev:Det är fem års reklamationsrätt som gäller i Norge. Jag funderade mer på om jag blir tvungen att ta den till Norge för reparation, men så kanske det inte fungerar?
Empa skrev:Aerob: Har du testat att montera ur lampan och monterat in den igen? Rengjort filter?
KarlXII skrev:Jag kommer att handla från http://www.projectorlamp.se/ nästa gång.
Känner flera som gjort det och är nöjda.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster