Vilka plug-ins rekommenderar stämman numera? Det finns ju ett otal att välja mellan...
Moderator: Redaktörer
MacBruce skrev:Tack, får ta och läsa det finstilta när jag har lite mera gott om tid.
MacBruce skrev:MacBruce skrev:Tack, får ta och läsa det finstilta när jag har lite mera gott om tid.
Har väl inte läst det finaste finstilta, men det verkar inte vara så mycket värre än mycket annat man ser nuförti'n. Mac:en frågar ju också om man vill tillåta snokande i ens privata vrår. Man kan tillåta det man vill tillåta. Om då appen vägrar att fungera utan snokandet, så är det ju bara att slänga ut den.
Har också uppdaterat Audacity på en något äldre Mac, och har hittills inte upptäckt att den vill titta in någonstans där den inte har något att göra. Skall köra lite mera innan jag släpper in juryn, dock.
goat76 skrev:MacBruce skrev:MacBruce skrev:Tack, får ta och läsa det finstilta när jag har lite mera gott om tid.
Har väl inte läst det finaste finstilta, men det verkar inte vara så mycket värre än mycket annat man ser nuförti'n. Mac:en frågar ju också om man vill tillåta snokande i ens privata vrår. Man kan tillåta det man vill tillåta. Om då appen vägrar att fungera utan snokandet, så är det ju bara att slänga ut den.
Har också uppdaterat Audacity på en något äldre Mac, och har hittills inte upptäckt att den vill titta in någonstans där den inte har något att göra. Skall köra lite mera innan jag släpper in juryn, dock.
Vad brukar du använda Audacity till?
Reaper är nästan gratis, kostar endast 60 USD. Med det får du ett fullskaligt studioprogram som "kan" allt och lite till, rekommenderas starkt.
MacBruce skrev:Tack, skall testa den vid tillfälle. Man har tydligen 60 dagars prövotid utan någon form av registrering.
pLudio skrev:REAPER är toppen men är en DAW som Ardour snarare än ljudredigerare. Mycket att sätta sig in i. Finns det någon guide för den som bara vill leka med ljudredigering?
goat76 skrev:pLudio skrev:REAPER är toppen men är en DAW som Ardour snarare än ljudredigerare. Mycket att sätta sig in i. Finns det någon guide för den som bara vill leka med ljudredigering?
Vad innebär ljudredigering för dig?
pLudio skrev:goat76 skrev:pLudio skrev:REAPER är toppen men är en DAW som Ardour snarare än ljudredigerare. Mycket att sätta sig in i. Finns det någon guide för den som bara vill leka med ljudredigering?
Vad innebär ljudredigering för dig?
Gamla Sonic Foundry Sound Forge där man enkelt klipper, sammanfogar, brusreducerar, normaliserar etc. Eller spelar in för den delen men inte ljudspår på ljudspår med effekter som i en komplett, modern låtproduktion. Det är kanske mest en fråga om att anpassa GUI:t i REAPER för vad jag vill göra?
Morello skrev:Menar du insticksprogram?
MacBruce skrev:Host, host – finns det möjligen någon som har förslag på "nödvändiga" plug-ins för Audacity?
pLudio skrev:MacBruce skrev:Host, host – finns det möjligen någon som har förslag på "nödvändiga" plug-ins för Audacity?
Jag tänkte rekommendera ReaPlugs VST men de är bara byggda för Windows.
pLudio skrev:MacBruce skrev:Host, host – finns det möjligen någon som har förslag på "nödvändiga" plug-ins för Audacity?
Jag tänkte rekommendera ReaPlugs VST men de är bara byggda för Windows.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster