Halloj!
Den här fina stärkaren har börjat krångla, spelar super låg volym, knappt hörbart.
Tog kort på kretskortet, tyckte mig finns två oroande syner, var tror ni proffs?
Tackar ödmjukt för inspel!
Moderator: Redaktörer
STDI skrev:Det finns ingen mute-knapp som råkat bli intryckt?
Skälet till att jag frågar är att jag fick en NAD som spelade väldigt svagt. Den hade varit på felsökning och beskedet var att slutsteget var kass. Jag tänkte att jag kan i alla fall använda den som försteg. Hemma upptäckte jag att det stod "Mute" i teckenfönstret men det fanns ingen knapp för det på fronten. Däremot en knapp på fjärren som ägaren råkat komma åt. Efter att jag tryckt bort mute funkade den felfritt (nästa, de klassiska reläproblemen har jag fått fixa). Jag berättade detta för ägaren men han hade ju redan köpt nytt och ville inte berätta för sin frun så jag fick behålla den.
slasktratt skrev:STDI skrev:Det finns ingen mute-knapp som råkat bli intryckt?
Skälet till att jag frågar är att jag fick en NAD som spelade väldigt svagt. Den hade varit på felsökning och beskedet var att slutsteget var kass. Jag tänkte att jag kan i alla fall använda den som försteg. Hemma upptäckte jag att det stod "Mute" i teckenfönstret men det fanns ingen knapp för det på fronten. Däremot en knapp på fjärren som ägaren råkat komma åt. Efter att jag tryckt bort mute funkade den felfritt (nästa, de klassiska reläproblemen har jag fått fixa). Jag berättade detta för ägaren men han hade ju redan köpt nytt och ville inte berätta för sin frun så jag fick behålla den.
Tack för att du svarade!
Intressant! Grejen är att den fungerade fint för ett tag sen, sen slutade den tvärt, jag har aldrig haft en fjärrkontroll till den, lyckas inte finna någon information som pekar på att den ska ha kommit med en fjärr, inget i displayen indikerar att mute är aktiverat. Men kanske värt att försöka komma över en fjärr /universalfjärr och testa!
Mvh
STDI skrev:slasktratt skrev:STDI skrev:Det finns ingen mute-knapp som råkat bli intryckt?
Tack för att du svarade!
Intressant! Grejen är att den fungerade fint för ett tag sen, sen slutade den tvärt, jag har aldrig haft en fjärrkontroll till den, lyckas inte finna någon information som pekar på att den ska ha kommit med en fjärr, inget i displayen indikerar att mute är aktiverat. Men kanske värt att försöka komma över en fjärr /universalfjärr och testa!
Mvh
Jag tror inte att din har fjärr. Det är nog en äldre variant än min. Ingen bild jag hittat på den visar fjärr. Men finns det någon knapp på förstärkaren som det står "Mute" på?
Bipen skrev:Det ser ut som att de större kondingarna tidigare har läckt men att det nu torkat in. På översiktsbilden ser man tydligare missfärgningen runt kondingarna. Löda loss, mäta upp och eventuellt byta?
pLudio skrev:Och tvätta bort korrosionen med isopropanol.
slasktratt skrev:Jag mejlade en hifi reparatör som svarade följande: " de du ser är limm inte läckande kondensatorer , troligen annat fel"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster