Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Japp, många grejer blir det. Har Apple en lösning lika bra som den? Någon länk, så man läsa om den?
Dewpo sa att det finns en testversion , vill ju helst inte bränna den på mobilen , som såklart trilskas, bara för att se om det funkar. Lurar på att fixa den på paddan.
Nu kostar appen bara 89 kr i och för sig.
Ähä, lär säkert inte höra någon skillnad med den appen.
Baffel skrev:Mycket intressant. Du som brukar mäta, har du mätt med den appen inkopplad?
Baffel skrev:Intressant, om jag riktigt fattade. Mäter du DAC:ar, externa DAC:är med och utan appen inkopplad? Det vore ju riktigt intressant att se , om det är någon skillnad.
Det skulle ju en indikation om appen i sig är något att ha. Om den tillför något.
Vad kör du med för utgång på datorn när du mäter?
dewpo skrev:Baffel skrev:Intressant, om jag riktigt fattade. Mäter du DAC:ar, externa DAC:är med och utan appen inkopplad? Det vore ju riktigt intressant att se , om det är någon skillnad.
Det skulle ju en indikation om appen i sig är något att ha. Om den tillför något.
Vad kör du med för utgång på datorn när du mäter?
I min telefon (Som är ganska ny med Android 11) mäter det identiskt lika med och utan applikationen
Men i äldre telefoner så gör det inte det (Det vet jag av erfarenhet)
Jag har en testfil jag generat i REW lokalt i telefonen, Använder endast AUX ingången i datorn.
Baffel skrev:Men vänta här nu om Qobuz skickar ut 48 kHz , dvs det är taket så kan ju inte det trollas och bli 96 kHz. Eller , va? Det förstår jag inte hur det skulle fungera . Är det inte något slags fejk 96 kHz då?
dewpo skrev:Jag är inte så hemma på impuls svar från DA omvandlare
Men jag tror att de ser ut som på mina bilder om rekonstruktions filtret är av Minimum Fas typ?
dewpo skrev:Fler uppdateringar angående funktionalitet (I min telefon)
Qobuz egna program samplar om HighRes till 48 kHz
USB Audio Player PRO ger BitPerfekt ut upp till 96 kHz med min DAC, Vilket är taket på USB interfacet jag använder
ps Även 44.1 kHz blir ändrat till 48 kHz i Qobuz egen app men strömmas BitPerfekt av USB Audio Player PRO ...
jansch skrev:dewpo skrev:Fler uppdateringar angående funktionalitet (I min telefon)
Qobuz egna program samplar om HighRes till 48 kHz
USB Audio Player PRO ger BitPerfekt ut upp till 96 kHz med min DAC, Vilket är taket på USB interfacet jag använder
ps Även 44.1 kHz blir ändrat till 48 kHz i Qobuz egen app men strömmas BitPerfekt av USB Audio Player PRO ...
Vet inte om jag missförstår....
USB Audio 1.0 och 2.0 applikationerna är inte felkorrigerande till skillnad från många andra USB-applikationer. Alltså ett "frame" kan innehålla bitfel utan att omläsning sker. Man struntar alltså i "NAC" ( = data packet Not ACcepted)
Skälet är enkelt - risken för fel i överföringen är minimal och dessutom ger ett bitfel ca 2 16-delars risk (vid 16bits bitdjup) att överhuvutaget påverka utsignalen. Egentligen kan en hel "frame" kan vara kass utan någon ljudlig påvekan.
Ville bara försiktig påpeka att USB Audio protokoll är inte bit-perfect om jag förstår det rätt utan snarare nivå "audio perfect".
Är det någon som på forumet har bättre koll än jag har?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster