Den 14 juni i år skulle Stig ha fyllt 100 år.
Självklart en högtidsdag för Carlsson-vänner och musikälskare över hela världen.
Alla är överens om att Han var den störste. GOAT som man säger nuförtiden. Självklart förtjänar han allas våra tankar den dagen och att vi högtidlighåller den på olika sätt.
Jag tänker samla mig klockan 14, den 14:e juni, som lämpligt nog är en lördag, nedanför Stigs sista bostad på Torkel Knutssonsgatan. Det brukar finnas en bar i anslutning till Münchenbryggeriet på platsen. Där kan den som vill inmundiga en lämplig dryck innan vi går upp till huset. Jag kommer att färdigställa en minnesplakett att applicera på lämplig plats. Då Blomman känner dem som bor i huset nu kanske de ger oss sitt benägna tillstånd, annars gör jag det ändå. På ett eller annat sätt.
Har inte sett att någon annan organisation eller stiftelse har för avsikt att högtidlighålla dagen, så jag hoppas att någon mer än jag vill samlas.
Efter samlingen tänker jag inmundiga en Biff Rydberg på Röde Orm, två stenkast från det gula huset, häng på!
Huset syns rakt under luftballongen på bilden. Fotograf är jag själv.
Fyll tråden med tips på hur just du firar! Efter den 14 juni dränker vi tråden med bilder från firandet. Sen låser vi den till år 2125!