Bilderna är tagna mellan när vi mäter mellan +terminalen och -terminalen, +terminalen och jord, -terminalen och jord. Jag är inte helt säker på att ordningen stämmer överrens med bilderna. Det är när när man byter mellan drift av fem och två kanaler som det knäpper till i högtalarna, från vanlig drift till balansering (eller var det tvärtom, jag måste kolla med min gamla kollega som tittat och mätt). Vi misstänker reläerna eller de filter som ska filtrera bort knäpparna som inte gör sitt jobb. Det verkar även vara så att det gäller båda kanalerna. Fast ibland blir det inte knäppar alls. Alltså någon form av kallödning antar jag eller kinkande reläer. Det såg lite skumt ut med kondingarna i filtret, det verkade inte vara samma typ som det ska vara enligt serviceboken, den fysiska dimensionen är platt och liggande istället för liten och rund och stående, det är gjort på Thule och har fungerat i flera år... Men om man tittar på bilderna så är det inte så konstigt att det knäpper i högtalarna. Det såg även ut att vara lite spänningsrippel på en av regulatorerna. Kanske ska lägga upp bilder på det också... Det är rätt meckigt att mäta, man kommer inte åt någonting nästan när det är ytmonterat. Baksidan kommer man inte åt alls. Då måste man löda bort högtalarsladdarna på utgångskontakterna för att få bort kortet...