So ny på detta eminenta forum tar jag del av alla de djuplodande diskussionerna.Men mitt ärende är inte så filosofiskt denna första gång.
Har en NAD 7100 receiver från 1991 som normalt funkar utmärkt men med följande problem som min 3020 också var behäftad med:
ena kanalen släcks ut ibland.Genom att ljucka med volymratten väcks den till liv.Den har motordriven volymkontroll.Dock är vridpotten ordentligt inkapslad men försökte en gång att spraya CRC´s elektronikrengöring med följd att volymmotorn ballade ur.
Vad jag förstått är detta fenomen med kanalutsläckning inte ovanligt och kan avhjälpas genom rengöring av pottens glidbana.
Men ändå undrar jag om det verkligen beror på det.I såfall har vridpotten skilda banor för vä och hö kanal.Inbillar mig att det skulle räcka med gemensam bana för kanalerna och att problemet inte ligger där.
Någon med erfarenhet av dylika problem?
Har köpt CRC Oxid Clean mha tips härifrån och får väl vid lämpligt tillfälle bada in tingesten.
---------------------------------------
PS Det stör mig att som registrerad utan eget foto få sig tilldelad en sådan bimbofigur med hjärnsläpp DS