e-bok: Bruce Rozenblit Audio Reality ny tillgänglig

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

e-bok: Bruce Rozenblit Audio Reality ny tillgänglig

Inläggav soundbrigade » 2006-09-13 17:53

Köpte precis ett ex an Bruce Rozenblits bok Audio Reality. Fick den hemkörd (i e-mejl) efter att ha pröjsat en astronomiska summan $19,90.

Jag tänker inte dele med mig av den eftersom jag känner väldigt mycket för Bruce och hans jobb, men priset är så löjligt lågt att vem som bör kunna punga ut med den summan.

Boken berör mycket teknik runt rör och innehåller en påse kopplingsförslag.

Länk: http://www.transcendentsound.com/audioreality.htm
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Keba

Inläggav Keba » 2006-09-15 13:23

Låter som en kul bok, men skulle nog hellre betala lite till för en tryckt version.
Är den snyggt formaterad så man skulle kunna skriva ut och gå till sin favvokopieringshörna och få en limmad rygg?

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2006-09-15 13:33

Keba skrev:Låter som en kul bok, men skulle nog hellre betala lite till för en tryckt version.
Är den snyggt formaterad så man skulle kunna skriva ut och gå till sin favvokopieringshörna och få en limmad rygg?

Jag printar ut den i A4. Man kan säkert få den "limmad". Man hade en värmeapparat och speciella pärmar med smältlim i ryggen. Funkade riktigt bra.
Tror ett pappersoriginal är en dröm idag (senast var en för 400 dollar på Amazon).

Jag har en annan av Bruces böcker och den är en höjdare och jag tror den här är minst lika matnyttig. Han kan förklara så man fattar och känner att man skulle kunna tillämpa hans idéer i verkligheten även om han inte ger några formler utan kanske bara ett enkelt blockschema.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Återgå till Teknikforum