amplifix

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
anomalix

amplifix

Inläggav anomalix » 2006-11-08 02:34

tjena! köpte i sommras en amplifix med tillhörande cdfix å har varit jätte nöjd med vad gäller ljudkvalitet å live känsla (nybörjare på h end), men råkade nyss ut för nåt skumt.. satt å blegade på en film när det helt plötsligt small till lite dovt i högtalarna (canton karat m80dc) började brusa å leva jävel ganska högt, så jag sprang fram å vred ner volymen men oljudet fortsatte, till å med när jag bytte källa, provade med att stänga av förstärkaren å väntade några sekunder men problemet kvarstod, först andra gången den vart avstängd i några sekunder försvann oljudet..nån som kan svara på vad som hänt? skall till läggas att jag körde med en pissig dvd spelare genom tv´n..en fråga till, har snubblat över ett quad 405-2 i fint skick som jag tänkt uppgradera för å använda till biwiring/biamping i min anläggning nån som vet om d e värt besväret? mycket tacksam för svar..

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2006-11-08 09:43

Tjena, själv!

Troligen har det blivit nåt fel på volymontrollen på din Amplifix. Jag skulle rekommendera en service på apparaten - nästa gång nåt liknande händer kan det vara dina högtalare som ryker också.

Sedan skulle jag (som gammal Amplifix-ägare själv) starkt fundera på att sälja förstärkaren (& CD:n med) och köpa nån kul hemmabioreceiver samt en bättre DVD i stället; framförallt eftersom du verkar använda anläggningen för att "lyssna" på filmer också. En kraftigare Pioneer, HK eller Denon klarar säkert att driva dina Canton tillfyllest.

Användarvisningsbild
anomalix

Inläggav anomalix » 2006-11-09 00:38

jaja får väl bli en service på maskinen men kommer nog inte sälja den..inte än iallafall, lyssnar mestadels på musik men köpte nyss en platt tv å d e inge vidare ljud i dom.. därför va dvd inkopplad till förstärkaren, har förresten lyssnat på musik hela dan men inte råkat ut för d igen så jag vette fan va det kan ha varit.. jaja tackar för svaret!

Återgå till Teknikforum