Bara om du bjur på öl och en musikstund!Slartibartfast skrev:**Visst borde detta få bli ett eget ord!
Moderator: Redaktörer
Bara om du bjur på öl och en musikstund!Slartibartfast skrev:**Visst borde detta få bli ett eget ord!
Slartibartfast skrev:Har också svårt för den debatten, jag ville bara förklara hur jag tänkte då jag tyckte det kändes naturligt med din benämning, efter lite tankeverksamhet. Petimeterkunskap som vad fnuttens matematiska benämning är, gör ju ingen skillnad så länge man förstår vad den gör. Precis som du och Naqref(r) sade.
Naqref™ skrev:Max_Headroom skrev:Morello skrev:Patrikf,
Det är diffrationen som ger upphovd till det så kallade baffelstödet.
Hur då? Ger diffraktionen en (lokal) tryckökning som ger en ökad riktverkan över en viss frekvens?
Nej. Tvärtom. ... utan mer en försvagning vid lägre. Precisa motsatsen av vad du antyder.... Alla som läser till Civilingenjör inom elektronik eller teknisk fysik får lära sig detta i kursen om grundläggande våglära.
JohanS skrev:Angående ELAK-kompendiet som var på tal i en annan tråd nu (och har varit förut), står det något om dessa frågor där?
JohanS skrev:Phons lite längre utläggning ovan speglar nog mina känslor ganska mycket. Man vet inte riktigt vad man vill uppnå helt enkelt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster