Moderator: Redaktörer
Koffe skrev:Det är nästa så att jag sätter mej i en taxi och kommer hem till dej. Det funkar jag lovar!
TCM skrev:EAC kan vara lite "knöligt" i början, men när man väl har fått sina inställningar att stämma som funkar det finfint. Spara inställningar i profiler - jag har t.ex. en för musik och en för ljudböcker. Jag använder EAC v. 0.95 beta 4 (den senaste när detta skrivs), FLAC v. 1.1.2a (näst senaste när detta skrivs) och Win XP Pro service pack 2.
Rätta mig om jag har fel, men borde inte Bill kunna ta t.ex. min EAC-profil-fil och därmed få alla mina fungerande (på min dator i alla fall) inställningar?
I så fall: ladda ner filen (se länk nedan) -> lägg den i C:\Program\Exact Audio Copy\Profiles -> starta EAC -> ladda profilen längst ned i programfönstret (se bild) -> testa att rippa igen.
http://user.faktiskt.io/TCM/files/Secure%20FLAC.cfg
Funkar det kan du ju alltid redigera min profil så att du får den att stämma som du vill ha.
Bill50x skrev:Använde denna kommandorad:
-8 -V -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" %s
hydrogenaudio skrev:-6 -V -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" -T comment="%e" -T "comment=EAC (Secure Mode)" %s
Koffe skrev:Bill50x skrev:Använde denna kommandorad:
-8 -V -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" %shydrogenaudio skrev:-6 -V -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" -T comment="%e" -T "comment=EAC (Secure Mode)" %s
Du kan ändra din "-8" mot något mindre så går det lite fortare (men filerna blir lite större). Skönt att det funkar nu! Lycka till och nu när pulsen är lite lägre kan du passa på att kolla så att du inte har råkat pilla någon annan EAC-parameter till något ofördelaktigt.
Bill50x skrev:Det är inte någon skillnad i fart mellan olika komprimeringar eftersom dom sker samtidigt med rippen. Det är bara tidsskillnaden vid rippen av sista låten som påverkar och det är inget att bry sig om i sammanhanget...
Det är NU jag kan börja pilla på andra inställningar, innan var det inte mycket idé
Det fungerar jättebra tills jag i min rippning kommit till en CD som består av massor av artister, har valt samma "naming scheme" för Various artists som för vanliga skivor, då blir det ett bibliotek för varje artist på skivan, inte riktigt som jag tänkt mig, någon som har ett tips för vad man ska skriva för "Various artists" för att få någon vettig biblioteksstruktur även för dessa?You can also specify a directory structure. For instance, this would create artist and album directories as needed:
%A\%C\%N. %T
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster