Om man reglar med entumsplank, har man en tumregel då?
PS
Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Visst är det så!
Men jag ville skoja till det lite, bara för att jag tyckte det var en poäng att göra en poäng av att du gjorde poäng av att söka efter svar av tumregeltyp, men utan att du var tydlig med att det faktiskt var det du gjorde.![]()
Vh, iö
petersteindl skrev:Om man reglar med entumsplank, har man en tumregel då?
PS
petersteindl skrev:Om man reglar med entumsplank, har man en tumregel då?
PS
-Martin- skrev:petersteindl skrev:Om man reglar med entumsplank, har man en tumregel då?
PS
Om man slår sig på tummen när man reglar får man som regel väldigt ont i tummen också.
Förresten, om man som snickare reglar med "entumsplank" bör man nog byta yrke...
Vilket tråkigt svar.Lust skrev:Bill50x skrev:Peanuts. Det vet väl alla att det i stort sett bara är högtalarna och lyssningsrummet som spelar roll. I övrigt räcker en Denon bio-reciever så varför diskutera kaskadkopplade steg?
Kaffekoppen skrev:Vilket tråkigt svar.Lust skrev:Bill50x skrev:Peanuts. Det vet väl alla att det i stort sett bara är högtalarna och lyssningsrummet som spelar roll. I övrigt räcker en Denon bio-reciever så varför diskutera kaskadkopplade steg?
Jag hör gärna mer om de olika svårigheterna och hur man agerar för att minimera problem. Om det går att förklara..
Kaffekoppen skrev:Ja, de är alldeles för intressanta för att besudlas med din uppfattning om vart trådar brukar hamna! Kan ju inte påstå att ditt inlägg förde samtalet åt rätt hållInte ens det senaste inlägget
![]()
Back to track please!
Moment-23 skrev:IngOehman skrev:Visst är det så!
Men jag ville skoja till det lite, bara för att jag tyckte det var en poäng att göra en poäng av att du gjorde poäng av att söka efter svar av tumregeltyp, men utan att du var tydlig med att det faktiskt var det du gjorde.![]()
Vh, iö
Ok, måste jag innan jag frågar något ange om jag vill ha svar av tumregeltyp eller inte?![]()
Moment-23 skrev:Men nu vet du i alla fall att jag kan acceptera att inte alltid ha rätt, som sagt 8 rätt av 10 räcker bra för mig så tumregler är inget jag räds.
IngOehman skrev:Moment-23 skrev:Men nu vet du i alla fall att jag kan acceptera att inte alltid ha rätt, som sagt 8 rätt av 10 räcker bra för mig så tumregler är inget jag räds.
Hur vet du att tumreglerna är rätt i 8 fall av 10?
Och hur vet du om ett specifikt fall är ett av de två eller ett av de åtta?
Det är bättre att lära sig på riktigt!![]()
IngOehman skrev:Moment-23 skrev:IngOehman skrev:Visst är det så!
Vh, iö
Ok, måste jag innan jag frågar något ange om jag vill ha svar av tumregeltyp eller inte?![]()
Nej inte alls. Det syns ju som sagt på frågan.Tyvärr kommer svaren alltid att vara felaktiga.
Moment-23 skrev:Men nu vet du i alla fall att jag kan acceptera att inte alltid ha rätt, som sagt 8 rätt av 10 räcker bra för mig så tumregler är inget jag räds.
Det är HUR det är och VARFÖR de är som det är som man behöver veta, inte "ATT" det är så (i 8 fall av 10, eller mer, eller mindre, men inte när...). Vet man varför så ger sig de andra sakerna av sig själv.
Vh, iö
Svante skrev:IngOehman skrev:Moment-23 skrev:Men nu vet du i alla fall att jag kan acceptera att inte alltid ha rätt, som sagt 8 rätt av 10 räcker bra för mig så tumregler är inget jag räds.
Mja, men det kanske är det han har gjort. Han kanske har provat en stor mängd tumregler och kommit fram till att av dem så funkar 8 av 10.
...och om jag definierar "bättre" som att man så fort som möjligt och i genomsnitt ska få fram något som funkar nöjaktigt så kan man nog ifrågasätta om det är bättre att lära sig på riktigt.
Allt beror på sammanhanget.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster