kan starkt rekomenderas.
jag är musiker...
men det är fina 121.nånting db dynamik i den.
jag har tidigare haft lite sämre erfarenhet av massa andra kort genom åren
bl a
M-Audio Audiophile (duger för kids som vill göra musik såklart, och kids som vill lyssna)
M-Audio delta 44 och sen delta 66
som är väl snäppet bättre än audiophile i att själva omvandlingen inte sker i datorn med alla störningar som tillkommer. (fast numera kan man säkert komma runt det)
Sen hade jag ett riktigt skräpkort för att få fler ingångar ett tag, hoontech eller nåt sånt hette det. 10 in 10 ut, som en kass klon på Maudio delta 1010.
Sen köpte jag ett rätt trevligt kort, Echo Audio. minns inte modellnamnet, men största pci varianten 24bit 96khz
Men sålde det för ett Motu Ultralite firewire
Och det tyckte jag lät riktigt schysst. men det sltuade funka smidigt på laptoppen efter 6 månader (oavsett omnstallation av hela datorn etc, samt firewire drivrutiner och allt möjligt) så jag sålde det, och funkade smidigt för honom... så jag slutade lita på firewire och köpte mig ett 1616m för laptop, och sedan ett 1212m PCI, så jag kan köra Microdocken till både laptopen och stationära studiodatorn.
Det är helt klart första köpet av ljudkort som jag verkligen "Wow" här hör jag verkligen skillnad! det var inget snack om saken.
Då satt jag på Tannoy Ellipse 8 Studiomonitorer och körde direkt från ljudkortet ut till minitorerna (aktiva såklart) i studiomiljö.
Utklassar det mesta i samma prisklass som jag testat och lyssnat på.
och dem ljuger itne om brusgolvet faktiskt. det är helt dött och fint när man vrider på.
ganska go hörlursförstärkare också