Åhå...Rydberg, inte så bråttom.

Audio Analogue Puccini MkI är designad för att INTE vara färgad; rak frekvensgång (-1 dB vid 130 kHz) och under 0.01% dist. (Jag skrev fel ang. versionsnumret i orginalmailet, men jag trodde det var ganska välkänt bland forumrävarna att jag har MkI versionen.) När de som startade Audio Analogue sorgligt nog lämnade företaget så ändrades förstärkarna genast drastiskt med färgande frekvensgång (-1 dB vid 20 kHz) och hög dist. Sorgligt när de som startade AA faktiskt designade med kompetens. Konstruktören Federico Paoletti har jag pratat med ett antal gånger och han är mycket trevlig och prata med. Se en jämförelse mellan Mk1 och Mk2:
http://www.pi.infn.it/%7Efederico/remote.htm
Min Puccini SE har fungerat felfritt sen den jag köpte den; jag har dock gjort en mod efter rek. av konstruktören för att minska disten i basen (från ca 0.03% till 0.003%). Hörde dock ingen skillnad. Att den gick sönder nu kan vara en felkoppling av något slag (kör ju aktivt, triampat och det gäller att hålla tungan rätt i mun när man kopplar. Kan ha antingen varit jag eller flickvännen kan ha gjort ett misstag i flyttröran).
THomas