tråkigt fel på nad 216 -löst-

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
olof

tråkigt fel på nad 216 -löst-

Inläggav olof » 2009-03-31 21:35

Tänkte höra om nån har koll vad är som är fel på mina nad 216 thx som jag precis köpt.
Stegen jag köpt fungerar när det är bryggkopplade men i stereoläge står bara reläet och klickar och trycker ur sig ganska kraftiga signalknäppar i högtalarna. Jag testade att koppla ur högtalarkablarna och satte en signalkabel i den ingång(R) som är till för bryggning. Än så länge funkade det. Så fort jag satte in den andra(L) så stänger det ner och börjar klicka igen.
Kan väl bara tillägga att jag har koll på att bryggkopplingskontakten ska stå i rätt läge
Senast redigerad av olof 2009-04-01 15:54, redigerad totalt 1 gång.
ett bra rum!

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2009-04-01 12:54

Svårt att säga utan schema. Felet borde vara i L ingångsdelen (någon del som inte använts vid bryggning), i och med att det funkar bryggat. eller kanske omkopplaren för bryggat. eller kanske din L insignal. Har du testat att koppla din R kabel till L ingången (och inget in på R)?

//Michael

Användarvisningsbild
olof

Inläggav olof » 2009-04-01 15:52

Hmm har hittat felet och det var av det pinsammare slaget. Samma fel på två slutsteg tydde kanske på att felet satt tidigare i kedjan. Ditt felsökningsförslag Mich visade sig vara mycket bra :) Mitt elektroniska filter behöver sig dock e översyn :?
ett bra rum!

Återgå till Teknikforum