av Ix » 2004-12-02 20:59
Behringers mixerbord är inte bäst, men inte värdelösa.
Brusnivån är inte perfekt, men inte oacceptabel för hemmabruk.
Don efter person (eller snarare syfte).
Skulle tippa på att bruset från datorns nätaggregat är värre än det i preampen. Tippa, märk väl.
Definitivt bra mycket bättre preamp i en billig mixer än de som hänger med de flesta ljudkort. Inte ens samma liga, för att uttrycka sig så exakt och sakligt som möjligt.
<EDIT >
kanske ska påpeka att det inte bara är Behringer som gör billiga hyfsade mixerbord. Finns även nästan identiska från Alto, Phonic, Alesis och allt vad de kan tänkas heta. Man kan nog förmoda att det är samma fabrik för många av dem och så bara "brandas" de olika. Jag har hört från flera ställen att om man väljer nåt märke kanske Alto är att föredra. Mycket lösa rykten, men jag tror de baserar sig på att de har egen tillverkning och få sägs bygga med lite mer omsorg. Kan inte intyga sanningshalten i detta. Till skillnad från Behringers modeller har också Alto strömbrytare, vilket jag personligen ser som en stor fördel. På grund av detta har jag önskat mig ett Alto S-6 i julklapp av tomten. Den har även lite fler snygga ljusdioder, he he. (Altos S-6 är deras motsvarighet till Behringers UB802. Nästan helt identiska, med dessa små skillnader).
</EDIT>