Tape monitor på SR-5003

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist

Tape monitor på SR-5003

Inläggav Kalejdokom » 2010-01-13 22:24

Nu behöver jag lite hjälp...

På min Marantz SR-5003 finns anslutningar för Tape in/out och CD-R in/out. I manualen finns beskrivning om att man får ut vald signalkälla på Tape out. Men det står inte ett ord om Tape monitor eller möjlighet att spela in en källa medans man lyssnar på en annan. Sådant trodde jag var standard på alla seriösa maskiner nu för tiden.

Jag vill förstås använda funktionen för att loopa en EQ tillbaka till receivern. Är det någon som vet hur man gör eller möjligen vet att det inte går. Jag antar att funktionen i så fall är lika på övriga SR-xxxx i samma serie.

Användarvisningsbild
slockna

Re: Tape monitor på SR-5003

Inläggav slockna » 2010-01-14 10:27

Kalejdokom skrev: Sådant trodde jag var standard på alla seriösa maskiner nu för tiden.

Jag tycker tvärtom att det verkar som att såna funktioner börjar rationaliseras bort mer och mer, tyvärr.

* * * * * * * * * *

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist

Inläggav Kalejdokom » 2010-01-14 10:41

Nu har jag läst på lite och kan nog konstatera att det inte går som jag tänkt göra. Dock finns det en Zone B utgång som jag kan mata med valfri signalkälla. Förmodligen kan jag ta tillbaka den signalen in på ledig AUX och köra igenom förstärkaren "den vanliga vägen". Återstår att testa till helgen :).

Edit: Nu har jag testat - funkar utmärkt 8)!

Återgå till Teknikforum