Någon som spelat in med den och har något att säga om egenskaperna?
Specs
Designer Notes

Moderator: Redaktörer

Nattlorden skrev:Vet att tidningen Studio skrev om denna och systermicken någon gång förra året eller året innan, minns inte slutsatserna.
RogerGustavsson skrev:Varför sätter man "staget" för nätet i vägen för ljudvågen? Tänker man högtalare hade det varit helfel.
Almen skrev:RogerGustavsson skrev:Varför sätter man "staget" för nätet i vägen för ljudvågen? Tänker man högtalare hade det varit helfel.
Men sjunger man inte in från 90 grader? Eller hur menar du?

E skrev:Om det alls är verkliga mätningar så är väl kurvorna extremt
utjämnade? Om det nu inte är handritade målkurvor.
ptr skrev:Visserligen "Custom Shop" versionerna, men dom en indikation:
Vienna
RogerGustavsson skrev:Almen skrev:RogerGustavsson skrev:Varför sätter man "staget" för nätet i vägen för ljudvågen? Tänker man högtalare hade det varit helfel.
Men sjunger man inte in från 90 grader? Eller hur menar du?
Jag tycker det ser ut man sjunger in från sidan när micken hålls uppåt. Själva membranet verkar vara stående innanför nätet och staget.
Ragnwald skrev:Har inte Roger något som motsvarar behovet?
Almen skrev:Ja, 200 Hz är ju för högt för sång, tycker jag. Men de kurvorna ställer man in på micken, va?
henrikwiklund skrev:jag har spelat in med vienna vid några tillfällen och jag tycker den är på tok för ljus.
Almen skrev:henrikwiklund skrev:jag har spelat in med vienna vid några tillfällen och jag tycker den är på tok för ljus.
OK, tack för input. Var det knöligt att sänka med EQ efteråt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster