Moderator: Redaktörer
celef skrev:jag skulle satsa mina pengar på ett simuleringsvertyg som kan hantera multipla importerade mätningar, så att dessa kan organiseras och simuleras så som användaren vill, detta skulle vara användbart för att simulera onaxis och offaxis samtidigt med full kontroll
importing of impedance and sound pressure measurement files from MLSSA, SYSid, System One, IMP, Audiosuite, CLIO, AMS-PC, AIRR, PC AudioLab, and LMS test systems, with support for SPL optimization using up to 5 observation points to account for off-axis radiation characteristics and direct use of measured phase response
celef skrev:jag har aldrig förstått mig på värdet av att emulera delningsfilter, det är ju så lätt att bygga ihop ett simulerat filter för ljudtest, jag inbillar mig även att konverteringen inte alltid blir rätt
jag skulle satsa mina pengar på ett simuleringsvertyg som kan hantera multipla importerade mätningar, så att dessa kan organiseras och simuleras så som användaren vill, detta skulle vara användbart för att simulera onaxis och offaxis samtidigt med full kontroll
Naqref skrev:celef skrev:jag skulle satsa mina pengar på ett simuleringsvertyg som kan hantera multipla importerade mätningar, så att dessa kan organiseras och simuleras så som användaren vill, detta skulle vara användbart för att simulera onaxis och offaxis samtidigt med full kontroll
Och var hittar du ett sådant?
celef skrev:jag skulle satsa mina pengar på ett simuleringsvertyg som kan hantera multipla importerade mätningar, så att dessa kan organiseras och simuleras så som användaren vill, detta skulle vara användbart för att simulera onaxis och offaxis samtidigt med full kontroll
kodapa skrev:Aerob skrev:Go with the flow!
I så fall blir det i QT vilket är relativt platformsoberoende...
i skrev:kodapa skrev:Aerob skrev:Go with the flow!
I så fall blir det i QT vilket är relativt platformsoberoende...
Hm. Hur är det, är QT "fritt" numera ? Dvs kan man t ex utveckla och sälja mjukvara baserat på det utan problem ?
Aerob skrev:Helt ärligt simulerings-grabbar, vad använder ni själva för mjukvara?
paa skrev:Hur många timmar, dagar eller år räknar du att det kan ta?
kodapa skrev:celef skrev:jag skulle satsa mina pengar på ett simuleringsvertyg som kan hantera multipla importerade mätningar, så att dessa kan organiseras och simuleras så som användaren vill, detta skulle vara användbart för att simulera onaxis och offaxis samtidigt med full kontroll
Jag blev just grymt sugen på att hacka ihop ett sådant program.
celef skrev:kodapa skrev:celef skrev:jag skulle satsa mina pengar på ett simuleringsvertyg som kan hantera multipla importerade mätningar, så att dessa kan organiseras och simuleras så som användaren vill, detta skulle vara användbart för att simulera onaxis och offaxis samtidigt med full kontroll
å jag blev just grymt sugen på att du hackar ihop ett![]()
ett rent filterprogram borde inte vara så tidsödande att snickra ihop
kodapa skrev:celef skrev:kodapa skrev:celef skrev:jag skulle satsa mina pengar på ett simuleringsvertyg som kan hantera multipla importerade mätningar, så att dessa kan organiseras och simuleras så som användaren vill, detta skulle vara användbart för att simulera onaxis och offaxis samtidigt med full kontroll
Jag har börjat.
celef skrev:kodapa skrev:celef skrev:kodapa skrev:celef skrev:jag skulle satsa mina pengar på ett simuleringsvertyg som kan hantera multipla importerade mätningar, så att dessa kan organiseras och simuleras så som användaren vill, detta skulle vara användbart för att simulera onaxis och offaxis samtidigt med full kontroll
Jag har börjat.
najs![]()
jag började simulera med netcalc (dos) och gick över till lspcad, fick till och med mr. lspcad att införa små ändringar så att lspcad liknade netcalc, så för mig får programmet gärna vara jätteenkelt och minimalt, puristiskt kanske man kan säga, ett sådant program går väl snabbare att knacka ihop oxå
celef skrev:kodapa skrev:celef skrev:du lär dig under resans gång, jag litar på dig så jag beställer härmed ett ex
Den dag jag får ihop nåt så får du ett ex.
så snäll du är, det tackar jag för
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster