Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:"The proof of the pudding is the eating"
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:"The proof of the pudding is the eating"
Nästan
"The proof of the pudding is in the eating"
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:"The proof of the pudding is the eating"
Nästan
petersteindl skrev:Nattlorden skrev:Bill50x skrev:"The proof of the pudding is the eating"
Nästan
Bra, då slapp jag påpeka.
[ Bild ]
Fig.1 Benchmark AHB2, frequency response at 2.83V into: simulated loudspeaker load (gray), 8 ohms (left channel blue, right red), 4 ohms (left cyan, right magenta), 2 ohms (red) (0.5dB/vertical div.).
I princip alla som inte har rör?NirreFirre skrev:Uselt kanske är att ta i? Vilket annat finns det utom 4B SST som presterar bättre frekvenssvar?
steveo1234 skrev:Varför i hela fridens namn fick jag upp ögonen för just DENNA förstärkare. Jag ser ingenting nu som jag skulle hajja till för...
steveo1234 skrev:Varför i hela fridens namn fick jag upp ögonen för just DENNA förstärkare. Jag ser ingenting nu som jag skulle hajja till för...
Almen skrev:steveo1234 skrev:Varför i hela fridens namn fick jag upp ögonen för just DENNA förstärkare. Jag ser ingenting nu som jag skulle hajja till för...
Nja, alltså, det är ju extremt låg distorsion, vad jag kan se. Och med tanke på Benchmarks välkonstruerade D/A-omvandlare så är man naturligtvis nyfiken när de ger sig på en förstärkare.
sprudel skrev:Almen skrev:steveo1234 skrev:Varför i hela fridens namn fick jag upp ögonen för just DENNA förstärkare. Jag ser ingenting nu som jag skulle hajja till för...
Nja, alltså, det är ju extremt låg distorsion, vad jag kan se. Och med tanke på Benchmarks välkonstruerade D/A-omvandlare så är man naturligtvis nyfiken när de ger sig på en förstärkare.
Vore spännande att lyssna på den, men med den låga disten tror jag den är tråkig!
Rydberg skrev:sprudel skrev:Almen skrev:Nja, alltså, det är ju extremt låg distorsion, vad jag kan se. Och med tanke på Benchmarks välkonstruerade D/A-omvandlare så är man naturligtvis nyfiken när de ger sig på en förstärkare.
Vore spännande att lyssna på den, men med den låga disten tror jag den är tråkig!
Ytterst märkligt uttalande! Sedan när skulle det finnas en korrelation mellan tråkig och liten dist?Min erfarenhet säger snarare att lite dist ger möjligheten att höra mer av musiken => roligare att lyssna på musik!
Almen skrev:steveo1234 skrev:Varför i hela fridens namn fick jag upp ögonen för just DENNA förstärkare. Jag ser ingenting nu som jag skulle hajja till för...
sprudel skrev:Rydberg skrev:sprudel skrev:
Ytterst märkligt uttalande! Sedan när skulle det finnas en korrelation mellan tråkig och liten dist?Min erfarenhet säger snarare att lite dist ger möjligheten att höra mer av musiken => roligare att lyssna på musik!
Då har vi olika erfarenhet.
paa skrev:sprudel skrev:Rydberg skrev:
Menar du att akustisk live-musik är tråkig, och borde förbättras med en distbox?
paa skrev:sprudel skrev:Rydberg skrev:
Menar du att akustisk live-musik är tråkig, och borde förbättras med en distbox?
sprudel skrev:Almen skrev:steveo1234 skrev:Varför i hela fridens namn fick jag upp ögonen för just DENNA förstärkare. Jag ser ingenting nu som jag skulle hajja till för...
Tror aldrig jag sett något slutsteg som presterar så låg dist förutom Hypex NCore.
Morello skrev:sprudel skrev:Almen skrev:Nja, alltså, det är ju extremt låg distorsion, vad jag kan se. Och med tanke på Benchmarks välkonstruerade D/A-omvandlare så är man naturligtvis nyfiken när de ger sig på en förstärkare.
Tror aldrig jag sett något slutsteg som presterar så låg dist förutom Hypex NCore.
Finns det mätdata på den?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster