Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Borde fungera tycker jag, jag drar alltid ur sladdar hejvilt o räknar med att det inte ska brinna.
AndersP skrev:hifikg skrev:Borde fungera tycker jag, jag drar alltid ur sladdar hejvilt o räknar med att det inte ska brinna.
Förtydliga är du snäll
AndersP skrev:Kan omkoppling av sladdar mellan källor och strömsatt receiver räknas dit?![]()
![]()
AndersP skrev:Ojojoj.......
Skilja allt från nätet då
AndersP skrev:Men det har jag gjort
AndersP skrev:Försökte återställa, men den låse sigr på "Setup use TV.",men den är ju svart....
Stänga av är det enda kommando den tar..![]()
Frisk skrev:AndersP skrev:Försökte återställa, men den låse sigr på "Setup use TV.",men den är ju svart....
Stänga av är det enda kommando den tar..![]()
Drygt =(
Testat byta kabel och/eller ingång på TVn?
Frisk skrev:Ok, testar byta kabel eller ingång generellt då? Vad hände om du kopplar samma kabel direkt i källan istället för receivern?
Någon gång jag körde Nvidia shield tv till receivern misslyckades den med att välja rätt inställningar för källan varav bild uteblev, om det var för hög upplösning eller för hög frekvens minns jag inte. Dock borde ju receivern kunna ge ut någon bild ändå.
Jag har mer än en gång råkat ut för hdmi-kablar som beter sig märkligt. Funkar ibland och ibland inte.
AndersP skrev:Frisk skrev:Ok, testar byta kabel eller ingång generellt då? Vad hände om du kopplar samma kabel direkt i källan istället för receivern?
Någon gång jag körde Nvidia shield tv till receivern misslyckades den med att välja rätt inställningar för källan varav bild uteblev, om det var för hög upplösning eller för hög frekvens minns jag inte. Dock borde ju receivern kunna ge ut någon bild ändå.
Jag har mer än en gång råkat ut för hdmi-kablar som beter sig märkligt. Funkar ibland och ibland inte.
Det är "Setup use TV" och svart skärm direkt när jag startar. Låst läge.
Frisk skrev:AndersP skrev:Frisk skrev:Ok, testar byta kabel eller ingång generellt då? Vad hände om du kopplar samma kabel direkt i källan istället för receivern?
Det är "Setup use TV" och svart skärm direkt när jag startar. Låst läge.
Jag tänkte du skulle verifiera att kabeln faktiskt är hel så inte det är orsaken till att du inte får någon bild. Då genom att koppla bildkällan direkt till bildvisaren med samma kabel du har till receivern idag.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 10 gäster