Moderator: Redaktörer
jonasp skrev:Sitter och velar om huruvida godhetstalet ska vara justerbart vid delningen. Velar också om hur många PEQ-steg jag ska bygga in i systemet. Specifikationen säger 2 PEQ samt justerbart godhetstal. Men med 3 PEQ kanske det inte behövs och blir mer flexibelt? Nu är det ju undertecknad som skrivit specifikationen så jag får väl förhandla med mig själv.
jonasp skrev:Vid avslag faller spänningen långsamt, just nu lite för långsamt men jag har inte heller lastat den rätt heller. Tänkte jag skulle slippa någon typ av relälösning (rälig lösning?) men vi får se. Det gamla LTS-filtret med något mindre kapacitans i nätdelen slocknar på ungefär en halv sekund ungefär, och denna kommer att ha betydligt fler OP. Varje PEQ-modul behöver 4 OP per kanal, så det blir några stycken...
bomellberg skrev:Tre verkar vara det nya två.
Ska du inte ha bleeder-resistorer på kondingarna?
Morello skrev:
Jag är av uppfattningen att någon typ av lösning för att förhindra oönskade signaler vid på- och avslag skall vara ett krav för att få förse apparaten ifråga med CE-märke!
Morello skrev:Jag är av uppfattningen att någon typ av lösning för att förhindra oönskade signaler vid på- och avslag skall vara ett krav för att få förse apparaten ifråga med CE-märke!
Morello skrev:... sker medelst separat likluktare ...
rikkitikkitavi skrev:Och jag antar att linjäritetsproblem i en vanlig pot kommer ställa till det, om man inte kan använda gamla tricket med en linjär linjärpot parallell med en resistor på rätt ställe?
Är digitalpot intressant? Eller för low fi? Förutom att det kräver en MCU någonstans.
Låter som det skall hållas enkelt .
petersteindl skrev:Vad skall man med pottar till i ett digitalt försteg som styrs med en app?
Morello skrev:petersteindl skrev:Vad skall man med pottar till i ett digitalt försteg som styrs med en app?
Det är inte Ikea- eller Butrix-produkter vi pratar om här.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster