Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Eller så nyttjar man samma totalvolym på baslådorna och tar 4st slutna av lilla storleken och lägger ett infra-lyft på signalen...
I-or skrev:Nu såg jag att Svante tydligen tillåter gigantiska strömningshastigheter i porten i Basta! Riktigt så fort kan man inte pressa igenom luften, speciellt inte om man inte strömningsoptimerar porten. Sedan är jag inte helt med på att lägga in "room gain" i beräkningar med hög noggrannhet eftersom rumsförstärkningen kan variera enormt mycket med rumsstorlek, högtalar-/lyssningsposition och begränsningsytornas mekaniska mobilitet. Jag förstår dock varför han vill ha med något i den stilen.
För övrigt gillar jag både Svante, Basta! och alla hans övriga programvaror skarpt.
I-or skrev:Nattlorden skrev:Eller så nyttjar man samma totalvolym på baslådorna och tar 4st slutna av lilla storleken och lägger ett infra-lyft på signalen...
Absolut, har man råd med dubbla kostnaden för element och förstärkeri bör man göra precis så!
I-or skrev:Nattlorden skrev:Eller så nyttjar man samma totalvolym på baslådorna och tar 4st slutna av lilla storleken och lägger ett infra-lyft på signalen...
Absolut, har man råd med dubbla kostnaden för element och förstärkeri bör man göra precis så!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster