Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:BigD skrev:Tycker det där ser bra ut UrSv, vad är det för ett kort?
Det är ett EMU Tracker Pre USB.
n3mmr skrev:Trevligt!
Dessutom har den biaserade ingångar som passar typ WM60-baserade mätmickar. Som t ex bf-akustiks EMM8.
RogerGustavsson skrev:n3mmr skrev:Trevligt!
Dessutom har den biaserade ingångar som passar typ WM60-baserade mätmickar. Som t ex bf-akustiks EMM8.
Lastas inte en WM60 ner rätt kraftigt med den ingångsimpedansen (1.5kOhm är ungefär som kapselns utimpedans)?
Input Impedance
- Hi-Z/line balanced input: 1Mohm
- Microphone Preamplifi er: 1.5Kohms
RogerGustavsson skrev:Jo, det är angivet som här:Input Impedance
- Hi-Z/line balanced input: 1Mohm
- Microphone Preamplifi er: 1.5Kohms
Ofta vill man väl hålla nere ingångsimpedansen för att minimera bruset?
rikkitikkitavi skrev:1,5kohm reistor har ett brus på ca 0,7 uV (20-20000 Hz)
15k har ca 2 uV.
WM-60, 61 ligger väl runt ca 10 uV i egenbrus?
(SNR 60 dB @ 1Pa SPL)
n3mmr skrev:rikkitikkitavi skrev:1,5kohm reistor har ett brus på ca 0,7 uV (20-20000 Hz)
15k har ca 2 uV.
WM-60, 61 ligger väl runt ca 10 uV i egenbrus?
(SNR 60 dB @ 1Pa SPL)
BF Akustik specar sin mic att gå just mot en sån här ingång.
Skillnaden mot deras egen förstärkare är att känsligheten med Tracker Pre blir lite högre.
Ingenting annat ändras väsentligt.
UrSv skrev:Manualen är lite oklar. Det är Hi-Z/Line/Mic som specas till 1.5k/1M men den dedikerade mikingången anges inte för sig självt. Jag kan ju fatta fel men det verkar som om den kanske har en annan ingångsimpedans.
Kraniet skrev:vad trors om detta kort http://www.behringer.com/EN/Products/UCA222.aspx
det har asio-drivare så man slipper använda några tredjeparts asiodrivare om man vill ha det (är väl bättre?).
Kraniet skrev:vad trors om detta kort http://www.behringer.com/EN/Products/UCA222.aspx
det har asio-drivare så man slipper använda några tredjeparts asiodrivare om man vill ha det (är väl bättre?). Annars funderar jag på TerraTec Aureon 5.1 USB MKII
några idéer?
aisopos skrev:Jag hoppas att det blev någorlunda OK i utförandet, att resultaten går att typ lita på.
Om det är något jag bör tänka på så kan ni gärna ta upp det.
Jag tänkte mäta på lite fler ljudkort framöver också, nämligen.
Från RMAA kan man ju få resultaten levererade som färdig html kod. Var skulle jag kunna tänkas lägga upp denna rakt av och länka eller infoga på något vis så det sen är sparat åt eftervärlden?
Använder man diverse gratistjänster för sådant på nätet så kan man ge sig den på att den aktören snart har kastat in handduken med en massa trasiga länkar och trasiga bilder som slutresultat.
Så egentligen skulle jag vilja kasta in det på faktiskt egna server, då försvinner det inte förrän samma dag som hela faktiskt försvinner, mao är länkarna i sig då ett mycket litet bekymmer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster