Magnus2 är klen helt enkelt....
trots gamla cyklist-ben, en ny DW 4000 pedal så låter det bara lite plupp plupp då han trycker till...
Jag tog isär högtalarelementet och det var inget fel på talspolen, förmodligen var det en av trådarna från terminal in till kon som var för lång och rasslade emot konen... Efter att ha limmat ihop elementet igen och lött fast ledarna med lämplig längd funkar det utmärk igen!
Jodå vi har spelat med dist på nivåer så att steget klipper (kopplat till högtalare, 4 st 12", 2 x 4 Ohm nominellt) det borde väl betyda drygt 2 x 750 W in i element med en verkningsgrad på knappa 100dB/W...
När jag trodde att elementet gått hädan kändes det ändå som det var värt det... Att stå framför högtalarriggen o spela elbas så att det bokstavligt talat fladdrar i byxbenen
Vi är noga med hörselproppar, vi kör såna där "hifi"-proppar med "rak" frekvensgång och trycker in dem till dess att det smakar gummi i munnen
Jag måste säga att det är en mäktig upplevelse att spela med rent gitarrljud (odistat) på dessa nivåer. något som är omöjligt med traditionella gitarrförstärkare (om man inte stackar några gamla fender twin reverb)...
Jag har t ex en Peavey Bandit 112 (80W) som låter som full marshall dist redan vid halv volym på clean kanalen
Min Marshall JMP 2203 100W topp går inte heller den att spela rent med på någon högre volym
/Stefan