Översta är typ sådär nästan faslinjärt eller...
Nedersta pulssvaret ett trevägssystem
Moderator: Redaktörer
Svante skrev: inarr[i1]:=inarr[i1]*(1+0.1*inarr[i1]*(1+0.1*inarr[i1]*(1+0.1*inarr[i1]*(1+0.1*inarr[i1]))));
Svante skrev:y=x + 0,1*x^2 + 0,01*x^3 + 0,001*x^4 + 0,0001*x^5
Svante skrev:Ledtråd 4:
Alltså det här är en olinjär funktion, och vad blir det om man kör en signal genom en olinjäritet?
soundbrigade skrev:Svante skrev:Ledtråd 4:
Alltså det här är en olinjär funktion, och vad blir det om man kör en signal genom en olinjäritet?
Det blir hiphop-musik???
Svante skrev:Svante skrev:y=x + 0,1*x^2 + 0,01*x^3 + 0,001*x^4 + 0,0001*x^5
Ledtråd 4:
Maarten skrev:Övertoner
Svante skrev:Maarten var först! Det blir dist (övertoner) och det är det som de färgade kurvorna representerar.
Maarten får en gratis Basta!-licens. Kommer i mailen.

Sigurd_Ruschkowski skrev:Detta ledde mig in på spåret:y=x + 0,1*x^2 + 0,01*x^3 + 0,001*x^4 + 0,0001*x^5
Ser ut som andra, tredje osv harmoniska övertonerna med själva distkoefficienterna framför.
Sigurd_Ruschkowski skrev:Kommer du att lägga till funktionalitet för att testa IMD oxå?
Sigurd_Ruschkowski skrev:Skulle kunna räcka med att ha alla övertoner i samma fönster tror jag. Då ser man hur de ligger till relativt varandra.
Sigurd_Ruschkowski skrev:Gärna övertoner upp till sisådär 10:e.
Svante skrev:Maarten var först! Det blir dist (övertoner) och det är det som de färgade kurvorna representerar.
Kaffekoppen skrev:Aha, reklamfinansierad tråd
Sigurd_Ruschkowski skrev:"Det finns en massa olika signaler man kan använda, impulsen var en, men den är som sagt ruskigt oekonomisk vad gäller SNR. I min test använder jag ett sinussvep (en "chirp") andra använder MLS-signaler och det finns flera. "
Hur överenstämer distmätningar de olika metoderna (mätsignaler) emellan?
Mvh
Sigurd

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster