Moderator: Redaktörer
Strauss skrev:paa skrev:Heltäckningsm....
Om vi tänker på den fiktiva väggen i första hand
Adhoc skrev:Jag har hela rasket av apparater bakom mig för att slippa se dem, bara att rikta fjärren bakåt om och när något behöver justeras.
ysiska skivor använder jag nästan aldrig så det kan få stå undangömt det med
Ska ta exakta måtten på rummet idag och sätta mig och skissa på jobbet på betald tid
Haakan_W skrev:är det wolfie som ligger avsmullen i soffan?
ser bra ut annars
Vad tror ni? Ingen dörr alls där utan bara en öppning?
Ljudkrav skrev:En dörr med glasruta (så du kan styra elektroniken) kanske vore bättre?

celef skrev:ja hur vore livet om man alltid gjorde som frugan sa - intet!
angående den reflekterande ytan mellan absorbenterna på väggen bakom högtalarna, hur stor ska den vara?
phon skrev:Har du mätt nåt i rummet?
Svantes TimDec är enkel att använda, då ser du vart det lutar, och kan se skillnader när du gör olika ingrepp.
Det som ljudkrav nämner, extraekot från andra rummet, det brukar gå bra att se i TimDec också. Inget större problem kanske, bara att fylla det rummet med allt bråte man ändå har liggande i ett hus ....
Annars ser det väl bra ut som du ritat. Har du tröttnat på tegelväggen kan du PL400 upp några skivor renoveringsgips där, så får du gips på båda sidor.
Extraväggen i öppningen kan gärna ha olika många lager gips på de respektive sidorna, 2+1 eller 3+2. Kanske två std 9kg/m2 på ena sidan och en våtrum 11kg/m2 på andra sidan
screen skrev:Nu såg jag ett ännu bättre allternativ på bygge!!!![]()
Varför inte helt sonika slå bort dom två små väggstumparna som gränsar in till det "lilla" rummet och bygga en vägg som går i liv med det lilla rummets vägg som är närmast soffan. Och dra denna tvärs över rummet (där soffan står idag) för att sedan vrida setupen 90 grader och få ett totalt sett mycket större och trevligare rum!!!
Vad säjs...![]()
Mvh Björn//
Strauss skrev:
Kan man bara balansera upp ljudet lite så att ljudbilden inte drar åt något håll så kommer det bli tillräckligt bra för mig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster