Koppla fantommatning till panasonic wm61

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
kodapa

Inläggav kodapa » 2009-06-21 14:43

Flint skrev:En förhandsvarning. Det verkar bli lite för många komponenter för att klämmas in i ett mickrör. Kanske kan lösas med en liten låda på några cm^3 någon meter från själva micken. Har sett att vissa har löst det så.

Inga problem för mig. Jag har monterat micken på en antennkabel!

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2009-06-21 14:52

kodapa skrev:
Flint skrev:En förhandsvarning. Det verkar bli lite för många komponenter för att klämmas in i ett mickrör. Kanske kan lösas med en liten låda på några cm^3 någon meter från själva micken. Har sett att vissa har löst det så.

He, he... Då kan du ju ha elektroniken i antennutaget i väggen. Den versionen har jag aldrig sett nånstans.

Användarvisningsbild
kodapa

Inläggav kodapa » 2009-06-21 14:57

Flint skrev:
kodapa skrev:

He, he... Då kan du ju ha elektroniken i antennutaget i väggen. Den versionen har jag aldrig sett nånstans.

:lol:

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2009-06-21 17:33

Har ju diskuterat mikrofonkretsar tidigare. Det finns nagra andra forum som har tagit upp detta. Sitter med min Pocket-PC i Istanbul just nu, inte mycket att kommunicera med.... Det blir i varje fall där 48V fantommatning ska blandas in flera stora komponenter som behövs. Kan man köra pa batteri blir det simplare/utrymmesbesparande.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2009-06-21 17:45

RogerGustavsson
Japp. Man slipper största delen av själva nätdelen i micken. Den gamla fantomprincipen är inget vidare kul men den är ju trots allt fortfarande en standard och kommer nog att leva kvar ett tag till. Jag drar mig lite för att bygga mitt IC-mickförsök eftersom jag inte har något fantomagregat just nu. Får alltså bygga ett sånt samtidigt för att kunna kolla micken.

Användarvisningsbild
kodapa

Inläggav kodapa » 2009-06-21 18:34

RogerGustavsson skrev:Har ju diskuterat mikrofonkretsar tidigare. Det finns nagra andra forum som har tagit upp detta. Sitter med min Pocket-PC i Istanbul just nu, inte mycket att kommunicera med.... Det blir i varje fall där 48V fantommatning ska blandas in flera stora komponenter som behövs. Kan man köra pa batteri blir det simplare/utrymmesbesparande.

Vi med och jag blir konstant sågad... ;)

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2009-06-21 18:37

när man ändå håller på så kan man väl införa en korrkrets för mikens olinjäriteter i ytterändarna

nej föresten, jag ångrade mig medans jag skrev, kanske bättre lämpat att stoppa in i mikstärkaren

har någon utprovat img/stagelines senaste budgetstärkare? kan den moddas till hiendprestanda?
Bikinitider

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2009-06-22 08:22

kodapa

Jag accepterar inte att du har lagt till (Flint knåpar) i trådens titel och jag drar mig därför ur det som kunde ha blivit ett intressant projekt.

Användarvisningsbild
kodapa

Inläggav kodapa » 2009-06-22 08:33

Flint skrev:kodapa

Jag accepterar inte att du har lagt till (Flint knåpar) i trådens titel och jag drar mig därför ur det som kunde ha blivit ett intressant projekt.

Det var ju tråkigt, det var menat som en komplimang men alla är ju olika. Jag ber om ursäkt och tar bort Flint knåpar.

Edit: Lade till ursäkt.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2009-06-22 17:06

ja det var ju tråkigt beslut av flint, men det kanske finns andra som vill ta vid
Bikinitider

Föregående

Återgå till Teknikforum