hjälp inget ljud i steget!!! ok det löste sig...

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Egerwood

Inläggav Egerwood » 2010-03-19 22:10

MrQaffe skrev:Hur är telejacken kopplade inuti? det kanske ska kopplas mellan 2 olika. kolla det.

hm det ligger ifs inom min kunskapsnivå men jag tror jag häver köpet istället han hadde även img-stageline steg jag valde detta utan någon annan grund än ett ryckte på nätet att inkel producerade många rotel produkter. "läs ett ryckte jag vet ej"

som du mycket riktigt påpekade står det ju på en pdf fil att 0=0.7volt
så det känns inte som jag kopplat fel det är något glims på steget.
jag har ju provat med samma kablar med en köpes woofer och det funkar ju kanon.
Senast redigerad av Egerwood 2010-03-19 22:12, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Egerwood

Inläggav Egerwood » 2010-03-19 22:11

MrQaffe skrev:
Ojsan nu krömp bilderna.......

jag ville slippa pekpinnarna :lol: :lol:

Användarvisningsbild
MrQaffe

Inläggav MrQaffe » 2010-03-19 22:12

Du........vippan för bryggning är ju aktiv. bort med den ställ den i stereo.............
Normal/lift är för jordningen, den påverkar om du har brum.

Användarvisningsbild
Egerwood

Inläggav Egerwood » 2010-03-19 22:37

MrQaffe skrev:Du........vippan för bryggning är ju aktiv. bort med den ställ den i stereo.............
Normal/lift är för jordningen, den påverkar om du har brum.

Provade med en vanlig dvd spelare och en fullregister högtalare och nu snackar vi mitt i prick man kan bara dra volymen på steget till 2 streck för att riskera att väcka alla barn jag ska trixa vidare med bas lådan uppföljning kommer :D

Användarvisningsbild
MrQaffe

Inläggav MrQaffe » 2010-03-19 22:45

Jo så kan det bli, vid bryggning kopplar man vanligen högtalaren mellan + polerna, vad nu det är på ditt (troligen) moddade steg, men kolla upp insidan innan du försöker brygga det.

Användarvisningsbild
Egerwood

Inläggav Egerwood » 2010-03-19 23:37

MrQaffe skrev:Jo så kan det bli, vid bryggning kopplar man vanligen högtalaren mellan + polerna, vad nu det är på ditt (troligen) moddade steg, men kolla upp insidan innan du försöker brygga det.

hm nu verkar det funka dock är min lfe utgång mycket mycket lägre än en vanlig rca utgång på en dvdspelare. har kollat alla mina menyer och inställningar på receivern och stängt av alla hokus pokus funktioner mm mm

efter som de har bytt ut polskruvarna mot chassie hål borde det bara vara att plugga in två telepluggar och löda kabeln på plussöronen på båda?

jag kommer ju när jag är klar att köra fyra slutna moduler och jag tänker mig att koppla två och två i parallellt och sedan serie koppla ner dem igen till 4ohm och efter som jag bara har en rca från lfe så går det ju åt minst antal kontakter och plock istället för att y-splitta signalen efter eq- och köra 2x 8ohms last :?:

Föregående

Återgå till Teknikforum