Någon här som mätt upp liknande "polar map plots"?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Allram

Inläggav Allram » 2011-02-02 10:48

malare skrev:
Allram skrev:
kung skrev:Lspcad 6 fixar såna grafer.

Men där baseras väl graferna bara på verkliga mätningar on-axis medan off-axis baseras på simulerade piston sources?
ARTA använder bara verkliga mätningar. Både en fördel och begränsning som jag ser det.

I LspCAD 6 kan man också mata in off-axismätningar.

Mvh. Per Målare

Som hänger med när man justerar delningsfiltret? Det vore ju mumma isåfall!

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2011-02-03 17:24

Allram skrev:AE Speakers TD15M Apollo
B&C DE250/Gedlee 15" OS Waveguide/foamplug
Dom där Apollo-femtontummarna, är dom bättre än dom B&C som Geddes har i sina Summa?

Användarvisningsbild
Allram

Inläggav Allram » 2011-02-04 09:46

Jag har inte mätt på några 15TBX100, så jag kan inte uttala mig om det elementet med data i ryggen. Men TD15M Apollo mäter ohyggligt bra, både frekvensmässigt och distmässigt. Användbar frekvensgång on-axis till 4kHz och har en välkonstruerad motor med induktans i klass med ett bättre 4" mellanregisterelement från Scan-speak 8)

Jag behövde också komma ner längre i frekvens än vad 15TBX100 gör i slutna lådor, då min sub är svår att få att gå högre än ~50 Hz pga rummets akustik.

Detta tillsammans med att de är vackra att titta på och att det är roligt med lite nyskapande, och inte bara försöka göra en direkt ripoff på Summa, så föll valet på dessa element.

Användarvisningsbild
johaneriksson

Inläggav johaneriksson » 2011-02-04 09:52

Allram skrev:Jag har inte mätt på några 15TBX100, så jag kan inte uttala mig om det elementet med data i ryggen. Men TD15M Apollo mäter ohyggligt bra, både frekvensmässigt och distmässigt. Användbar frekvensgång on-axis till 4kHz och har en välkonstruerad motor med induktans i klass med ett bättre 4" mellanregisterelement från Scan-speak 8)

Jag behövde också komma ner längre i frekvens än vad 15TBX100 gör i slutna lådor, då min sub är svår att få att gå högre än ~50 Hz pga rummets akustik.

Detta tillsammans med att de är vackra att titta på och att det är roligt med lite nyskapande, och inte bara försöka göra en direkt ripoff på Summa, så föll valet på dessa element.

Har du distmätningar att presentera på TD15M?

Användarvisningsbild
Allram

Inläggav Allram » 2011-02-04 11:56

johaneriksson skrev:
Har du distmätningar att presentera på TD15M?

Då vi börjar hamna väl OT, så lade jag upp dem här istället http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=41553&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Föregående

Återgå till Teknikforum