sebatlh skrev:Under de premisser som jag angav i första inlägget så har jag inte fel.
Syftet var att visa vad som händer när man inte ser saker i sitt sammanhang.
Fast nu gällde det "att ge osäkerheter oproportionellt stor vikt". Du kan inte välja vilket av dina inlägg något är ett svar på.
Du ser inte ickedetektion i sitt rätta sammanhang för att du har hakat upp dig på vad man kan bevisa strikt.
Detta trots att du här i den här tråden förklarar varför LTS F/E lyssningar är värdefulla.
Kontradiktion. Klart jag ser det, men alltför många är inte mogna för det så man kan uttala sig i frågan - därför är det oftast bäst att hålla sig till det strikt
Dvs att för de flesta (men inte alla) så är LTS F/E-lyssningar en mycket känsligare metod att höra skillnader på än enbart lyssna mot någon inre referens (så som man ju oftast lyssnar hemma).
En apparat med goda betyg från F/E testet kan således klassas som transparent i det flesta sammanhang.
Ja, men det är ju en slutsats var och en måste komma fram till. Och för att komma fram till det så är det bästa att ha förstått varför, inte för att någon berättat det för en.