Andersh74 skrev:Det snyggaste är väl om kablarna inte syns? Men till "Beam me up scotty" kanske vi får vänta några år?
/Anders
Lägg dem under heltäckningsmattan
Du ser inte en enda högtalarkabel hemma hos mig
Moderator: Redaktörer
Andersh74 skrev:Det snyggaste är väl om kablarna inte syns? Men till "Beam me up scotty" kanske vi får vänta några år?
/Anders
adzer skrev:Andersh74 skrev:Det snyggaste är väl om kablarna inte syns? Men till "Beam me up scotty" kanske vi får vänta några år?
/Anders
Lägg dem under heltäckningsmattan
Du ser inte en enda högtalarkabel hemma hos mig
Andersh74 skrev:Hej
Jag kan tänka mig att skriva ett inlägg som handlar om det här med kablarna som vidrör flera olika saker som skrivits i tråden "Det här med kablarna".
Det är väl allom bekant att vackert upplagd mat smakar bättre än den som inte är vackert upplagd, utan som ätes t.ex. direkt ur BigPacklådan som kommer ur Micron på byggarbetsplatsen. Det kan ju tyckas vara märkligt då maten objektivt sett smakar likadant. Men på det viset är våra huvudskallar konstruerade, sinnena påverkar varandra väldigt mycket.
Ett annat exempel är bilar där en till synes vanlig bil, exempelvis en Saab 9000 eller en Citroen C5 blir vackrare och mer formfulländad bara för att den är ens egen, på samma sätt tycks bilen bli tystare och mer komfortabel att åka i om den är städad invändigt och alla glasspapper är borta från golvet på passagerarsidan.
Om det står Sonab OA på en högtalare tror jag den kan låta bättre i våra sinnen just bara därför. På samma sätt fungerar nog våra sinnen vad gäller kablar, en lugn och fin själ njuter mer av ljudet än en stressad dito.
Det är ju därför som jag tidigare i denna tråd skrev att jag kände viss oro för att jag inte lödde anslutningarna till terminalerna. Oron påverkar sannolikt upplevelsen mer än de potentiellt ärgande anslutningarna.
Jag tror jag kommer skriva mer om dessa tankar och känslor i en annan tråd någon dag då jag bär på mina drömmar om att starta tillverkning av vackra högtalare i mitt snickeri. Då kommer jag att behöva hjälp vad tekniken anbelangar och ingen kommer att få se mina högtalare före de mäter och lyssnar på dom. Jag är nämligen övertygad om att vackra högtalare med en historia låter bättre än fula och ointressanta. Och jag vill att dom även låter bra, trots att dom är vackra att se på.
/Anders
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster