brunnet slutsteg i hemmabioförstärkare / nya denon 2307, etc

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-08-04 14:39

Ja, det är en apparat som fortfarande är så okänd att de flesta hifi-klubben-butiker inte fått veta om den ännu... :o

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-08-04 14:43

Ja en 2307 ser nog ut som ett säkert inköp. Läge att till slut gå med i LTS. Tror fasiken jag gör det vilken dag som helst. ! :-)
belker, googlar man från usa så får de nog upp avsforumtråden först :-)
så den är i test hos LTS? m.a.o?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-08-05 01:24

Jag hoppas verkligen du har de här löftena på papper, samt att du noterat noggrannt när och med vem du samtalat. Ord är ofta inte värda särskillt mycket i praktiken månader senare...

Pinnick skrev:Ingoehman, jag tror det stämmer det du sa om utseende, men har man ett mindre fördelaktigt utseende så skulle jag tro att det kan bli tuffare att uppträda väl i alla situationer pga omvärldens behandling tyvärr. :( Det är lätt att uppträda väl om man har flyt. Men man kan alltid försöka ,och det tycker jag man ska :-)

Apropå a2orna så begriper jag inte det om X*mycket bättre men gissar att det har med spridning och utfyllnad att göra :-) Eftersom det inte verkar vara ett linjärt samband, d.v.s att inte 6 st är 1,5 gånger bättre än 4, så har det kanske att göra med hur det sprider i alla tre dimensioner så att det blir på något vis n^3*faktor bättre? Jag begrep i alla fall att 6 st är bättre än 8 ur ekonomisk synpunkt :P¨

Samt.. Eftersom jag INTE var ute efter att sabba för Inwarehouse så har jag nu rett ut saker och ting så att jag gärna fortsättningvis är kund hos dem.
Hur som helst så blev jag garanterad en ny maskin om den går sönder igen (BRA!), samt att de kan testköra min maskin hos dem i något dygn innan den skickar den igen (BRA IGEN!), och sen fick jag förklarat att det sällan blir tal om hävning av köp och att det inte sågs så jättehårt så att ett fel måste vara identiskt för att man ska kunna peka på samma fel. Tack för det! Men jag tycker kundservice borde höja sig några snäpp vad gäller kunskap/information.

edit: dessutom fick jag en försäkran om att de skulle betala kringutrustning om den skulle gå sönder pga brunnet slutsteg i 2105. Helt okej!

mvh
/Björn

Användarvisningsbild
rexq

Inläggav rexq » 2006-08-05 08:31

IngOehman skrev:Och snart får jag en 2307 (att testa i MoLt)... :wink:

En apparat jag är MYCKET nyfiken på.

Vh, iö

Trevligt, kommer ni att testa ett gäng bioapparater på samma gång eller denna ensam?

Jag är också nyfiken på Pioneer VSX-1016V-K.

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-08-05 10:27

KaffeK, jag har det på e-mail och jag tyckte det var så tillförlitligt skrivet så jag känner mig tills vidare helt trygg. Skrivet av en med lite högre befattning. Jag kunde inte ha formulerat det bätter själv ;)

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-08-05 15:00

Trevligt att höra. Det visar ju både att du kan känna dig lugn och att företaget ifråga trots allt är seriöst. Det hedrar dem.

(Fast mitt intryck är nog att hifi-klubben är det tryggaste köpstället trots allt, även om det kostar några kronor extra.)

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-08-06 02:41

håller helt med. Det hedrar dem att de faktiskt hade något vettigt att säga efter 3 månaders käbbel. Men trots allt hifiklubben är det tryggare köpet trots några hundra extra i högre pris. I alla fall sen sist jag köpte något av dem vilket var för över 10 år sen :D

edit: hifiklubben får in 2307 i September kanske, men troligen i Oktober.

Föregående

Återgå till Teknikforum