Moderator: Redaktörer
markih skrev:Fanken vad jag gillar ditt jobb med programmen Svante! Jätteschysst inställning, i allt från korrekthets-sökande till att erbjuda dina program med fortsatt utveckling. Samt att du är nyfiken på feedback! Känns seriöst och generöst.
Svante skrev:Haakan_W skrev:åfasen va bra svante! vilken av formlerna har du valt?
Alla.
paa skrev:Har du inte förväxlat Q-värdena för de olika färgerna i den övre serien?
Högst Q-värde brukar väl ge störst utsträckning nedåt vilket nedre serien visar.
paa skrev:Det finns ju många fler sätt att speca önskad kurvform, tex att dom skall uppfylla någon sorts filterfunktion, t.ex Butterworth eller Bessel.
Sedan kan man t.ex vilja speca att det inte skall vara någon stegring alls i passbandet, eller att kurvan skall vara invers av kavitetverkan hos rummet, eller minsta möjliga grupplöptid osv, variationerna på önskemål är ju oändliga.
Jocke skrev:Spricker inte det där med butterworthapproximation vid underavstämning?![]()
/Jocke
IngOehman skrev:Hi-hi...
Det ser ut som om mina leksaksformler är bäst.![]()
Svante skrev:Jocke skrev:Spricker inte det där med butterworthapproximation vid underavstämning?![]()
/Jocke
Jo.
Min tanke med underavstämningen är att den ska kunna "läggas ovanpå" Butterworthapproximationen. Att det sen ser lite underavstämt ut med mina formler satta i Butterworthapproximation och höga Qts är mest en olyckshändelse.
Man kan ju diskuter länge vad man ska kalla de olika varianterna, men man kommer aldrig att hitta något som är "rätt", här handlar det ju om att försöka sammanfatta någon sorts empiri i ett par formler.
Jocke skrev:Svante skrev:Jocke skrev:Spricker inte det där med butterworthapproximation vid underavstämning?![]()
/Jocke
Jo.
Min tanke med underavstämningen är att den ska kunna "läggas ovanpå" Butterworthapproximationen. Att det sen ser lite underavstämt ut med mina formler satta i Butterworthapproximation och höga Qts är mest en olyckshändelse.
Man kan ju diskuter länge vad man ska kalla de olika varianterna, men man kommer aldrig att hitta något som är "rätt", här handlar det ju om att försöka sammanfatta någon sorts empiri i ett par formler.
Fast om man lägger till "rummet" så bör man väl vara "hemma" igen?
/Jocke
Jocke skrev:Gokväll, Blixten!![]()
Jag tänkte kanske inte närmast på ripplet från rummet utan den effekt som underavstämningen kompenserar för! Sen får man flytta omkring och möblera som man vill!![]()
/Jocke
Jocke skrev:
Edit igen: PS. Borde man inte på något sätt försöka ha koll på vad man kompenserar för med underavstämningen?
Svante skrev:IngOehman skrev:Hi-hi...
Det ser ut som om mina leksaksformler är bäst.![]()
Nähä! De kan ju inte underavstämma!
Jocke skrev:Hur går det, Svante?
/J
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 5 gäster