Svante skrev:petersteindl skrev:Svante skrev:Alltså, med möjligheterna som finns numera att cadda och framförallt beställa kort så blir man ju lite sugen på att börja med det igen.
Vad kostar den däringa Orcad?
Då jag kollade på att köpa in OrCAD PCB Designer with PSpice kostade den 34 000 kr + moms. Jag vet inte vad den kostar idag.
Urk, det var lite mer än man vill slanta upp som privatperson. Jag får väl höra om de kan vara intresserade av att byta mot en Basta!-licens. PSpice kan man väl vara utan, kanske.
petersteindl skrev:Det är roligt att rita scheman, simulera och cadda med Orcad. Den fixar Gerber på ett snyggt sätt.
Lycka till med projektet. Jag har själv funderat i dessa banor under en tid dock vill jag ha lite mer funktioner i Bremens apparat. Har nämnt detta för Naq i somras.
Hmm, nuskavise... Som vanligt är jag oinformerad om det mesta. Är alltså det som Nq har ritat åt dig, för försäljning i Bremen? Finns det alltså två konkurrerande potentiellt kommersiella produkter?petersteindl skrev:Men det verkar kunna bli en utmärkt och välbehövlig liten DIY apparat![]()
MvH
PS
Ja, jag hoppas att jag inte rör till för mycket i grytan bara när jag föreslår det. Jag såg behovet och trodde nog inte att någon skulle ta fram en sån när Ingvar sa att det inte gick att lösa med existerande produkter.
Nej, jag tror att Naq har fixat själv innan vi pratade om det. Jag tycker att det skulle vara jättekul om du fixade en supermegamojängburk
Dessutom tror jag inte att Ingvars och Bremens kommer att konkurrera med varandra eftersom Ingvar har sina knep å knåp å specialfunktioner och jag kommer att ha mina och dessa kommer inte att vara lika. Min burk tar tid att få fram, hur det är med Ingvars vet jag inte.
Vad gäller priset på Orcad så kan du klara dig med PCB Designer
Ring Gateline för pris. Säg att du skall utvärdera den och att du undervisar på KTH
http://www.gateline.se/produkter/orcadpaket.asp
MvH
Peter