phon skrev:Välkommen till Ericsson.
Vilket hus?
Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev: Ser väl ut att vara ganska snälla högtalare? Eller?![]()
Phon: är detta något som påminner om det du fick fram i Basta?
Båda är ju inte exakt lika. Är detta vanligt? Vad kan sånt bero på?
-Spekulera!

KarlXII skrev:Svaret på frågan är 4.![]()
Nu kommer jag att åka över till Phon vilken [s]vecka[/s]dag som helst, jag hoppas på att kunna låna hem drömmen en gång till inom kort.![]()
Hursomhelst har jag äntligen fått till en impedansmätning på högtalarna:
Ser väl ut att vara ganska snälla högtalare? Eller?![]()
Phon: är detta något som påminner om det du fick fram i Basta?
Båda är ju inte exakt lika. Är detta vanligt? Vad kan sånt bero på?
-Spekulera!
celef skrev:har k12 skaffat atb-precision?
petersteindl skrev:celef skrev:har k12 skaffat atb-precision?
K-12 har lånat min för att kunna göra mätningen
celef skrev:petersteindl skrev:celef skrev:har k12 skaffat atb-precision?
nu ska vi se här, i mina noteringar står det att du använder clio-fw, du har alltså atb-precision oxå, det är ju fräckt, men vilken är bäst? å vilken är dyrast?
KarlXII skrev::D
Hur ser du fasvridningen? Det var den mätningen jag trodde jag glömt?
phon skrev:Så här ser den simulerade fasgången ut hos mig, utan resp med konjugatänken.
petersteindl skrev:celef skrev:petersteindl skrev:celef skrev:har k12 skaffat atb-precision?
nu ska vi se här, i mina noteringar står det att du använder clio-fw, du har alltså atb-precision oxå, det är ju fräckt, men vilken är bäst? å vilken är dyrast?
Jag har båda mätsystemenClio är dyrast av dessa två. ATB gör mer tillförlitliga distorsionsmätningar. Jag tycker egentligen ATB är mer lättanvänt, men Clio kan vara bättre om man behärskar programmet bättre än vad jag i dagsläget gör och det är definitivt bättre på att jobba ihop med simuleringsprogram. Jag föredrar impedansmätningarna med ATB, fast återigen så är filerna mer universella med Clio. Clio har lite andra finesser som t.ex. att kunna ställa in sina tidsfönster som man vill. Jag kan t.ex. välja att inte ha med direktljudet, utan endast titta på en 1a-reflex och analysera denna. Det går inte med ATB.
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster