elementet: http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=297-130
Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Varför inte köra rakt av på Piotrs konstruktioner? Tycker de verkar hur lovande
som helst. Och små.
shifts skrev:Glebster: Jag har läst, men är inte så duktig på att förstå mätningar
Däremot har jag stort förtroende för Piotr, men i och med att jag inte riktigt
kan kontrollera själv, skrev jag "om det Piotr skriver stämmer, så...".
Jonka_ skrev:Säg att man bygger en låda med 33L och matar med ett BASH 500W steg.
RogerGustavsson skrev:Jonka_ skrev:Säg att man bygger en låda med 33L och matar med ett BASH 500W steg.
Hellre två lådor och lite lagom effekt per låda. Körde inte Piotr med endast 78 W?
RogerGustavsson skrev:Jovisst kan man driva dem i serie även om effekten per element då blir kraftigt reducerad. Att behöva bygga in en "plate amp" blir förstås lite extra arbete. Är väl rätt många som kör med billiga Behringer-slutsteg här på forumet och de kan vara ett alternativ för en färdig lösning.
Piotr skrev:Ett alternativ är ju att välja element med 8 ohm DCR och koppla parallellt.
/Peter
Glebster skrev:Det är ju nödvändigt ont om man inte vill få ner impedansen (vid fyraohmselement) till osunda nivåer.
Piotr skrev:Ett alternativ är ju att välja element med 8 ohm DCR och koppla parallellt.
/Peter
RogerGustavsson skrev:Piotr skrev:Ett alternativ är ju att välja element med 8 ohm DCR och koppla parallellt.
/Peter
Finns det inte en fördel med just låg impedans vid slutna lådor? Det var något IÖ tog upp vid något tillfälle i samband med Tonegen/NHT 1259-basen.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster