rikkitikkitavi skrev:
Min är finare. Jag har lysdioder på mina burkar .....
Burkar? Vilken lyxutrustning!

Mina komponenter ligger löst på bordet ...

Moderator: Redaktörer
Jag har bara de två burkarna på bilden och en LC-mätare. Någon multimeter också av billigare snitt.celef skrev:Så många mätprylar alla har .jag blir avundsjuk. b&k, vad är det för ncs-kod på färgen
jansch skrev:Kul Jonas!
Men 4145 är ju en 1-tums mic, inte 1/2tum (fast med kultstatus!) och ruggigt lågbrusig. Är specad för 10dB bruströskel men det är en "underdrift" som vanligt när det gäller B&K.
4145 mic:en har sålts i många decenier och "still going strong"
rikkitikkitavi skrev:Multimäter är bra. Gärna med hög bandbredd på AC (min klarar 10-100 kHz, dock med fel över 40 kHz), TRMS är också bra fast en sinuskalibrerad duger fint för det mesta.
Callisto skrev:rikkitikkitavi skrev:Multimäter är bra. Gärna med hög bandbredd på AC (min klarar 10-100 kHz, dock med fel över 40 kHz), TRMS är också bra fast en sinuskalibrerad duger fint för det mesta.
Vilka multimetrar tycker du är bra? Menar du typ appa 97, TRMS?
Har hand om en lab i störningsteori och kan inte se nyttan av en multimeter förutom att använda dem till "enkla hushållsmätningar".
rikkitikkitavi skrev:Multimäter är bra. Gärna med hög bandbredd på AC (min klarar 10-100 kHz, dock med fel över 40 kHz), ...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster