genstruktur skrev:Aha okej så det gäller bara dynamiken.
Då blir det svårt att veta som du säger, jag får fundera vidare på det hela och köpa högre stövlar

.
Tack för ett bra samtal!
Ja den standarden iaf, men det finns säkerligen fler varav många jag förmodligen inte känner till så ta inte mitt ord som lag

Jag ser marknaden för DACar lite som marknaden för kablar**. Alla vet dess funktion vilket är att förflytta en signal. I DAC fallet så är det från den digitala domänen till den analoga. I kabelfallet från punktA till punktB.
I min värld så är det självklart och helt odiskutabelt att detta skall göra så tekniskt perfekt som möjligt utan någon onödig påverkan på signalen och oftast så är det inte någon stor skillnad mellan olika produkter. Du kan garanterat hitta DACar och kablar med vitt skilda prislappar och beskrivningar som ändå har extremt lika egenskaper. Det handlar om att sälja och då kan man inte säga "Vi gör precis som alla andra, men snälla köp våra produkter"

**Vill påpeka att göra en perfekt DAC är betydligt dyrare och svårare än en perfekt kabel. Liknelsen är inte i apparaternas utförande utan i hur de marknadsförs.
Tack själv. Ursäkta om jag (också

) svamlar lite. Jag är hemma sjuk och vaknade nyligen så det blir som det blir ^^