Svante skrev:petersteindl skrev:Stämmer något av det du säger? I så fall, vilket av dina påståenden stämmer? De övriga påståenden kan ju i så fall inte stämma. Finns det något av dina påståenden som stämmer?
Du får ursäkta, Peter, men nu låter du lite som Sverker. "Ska det vara på det viset?"
Ingvar har sagt att namnet "den första vetenskapliga tesen" förmodligen är av honom fritt översatt möjligen i andra generationen från grekiska.
Han har svårt att hitta stället som han såg det först på.
Medgifter ska avsluta debatter, inte ältas. Det blir så svårt att medge saker annars.
Det är så många olika svar som Ingvar ger, att jag ställer mig frågande till vad som egentligen gäller. Ingvar har ju i denna tråd även sagt att det var han som hittade på namnet.
IngOehman skrev: ...När det gäller den första vetenskapliga tesen så är det inte min uppfinning,
även om jag hittat på namnet, som i sig kan ifrågasättas eftersom det inte
är en tes utan snarare ett axiom, eller åtminstone en princip.![]()
...
Så länge Ingvar skriver nya saker som är motstridiga mot hans tidigare uttalanden så anser jag att debatten är öppen eftersom det då uppstår nya frågeställningar. Jag vill gärna veta vilka av Ingvars uttalanden som gäller. Sedan kan det ju vara bra att förklara varför de andra uttalandena skrevs. Det ökar förståelse.
En av anledningarna till att jag undrar är att Ingvar gärna använder just uttrycket "den första vetenskapliga tesen" som ett slags slagträ i debatter och då tycker i alla fall jag att slagträt bör vara lite mer strikt och otvetydigt än vad jag kan se utav Ingvars text i den här tråden och även tidigare.
MvH
Peter