hifikg skrev:Svante skrev:...Det är alltid bättre att komma till skott med något som inte är perfekt än att inte komma till skott alls. ...
Medhåll. Jag och en likasinnad polare har ägnat många trevliga stunder åt att försöka hitta skillnader på olika prylar. Vi satt en helkväll och "beltade" olika prylar i omgivningen, det var tider det. Fast vi hörde inte skillnad på en beltad LP och samma LP icke beltad. Inte ens när vi applicerade de magiska belt-dekalerna i anslutning till proppskåpet kunde vi höra någon skillnad. Oavsett alla vetenskapliga teser så var det 100% korrekt
Vi kunde i varje fall glädja oss åt att dekalerna inte förstörde ljudet... Jag TROR att Hifi & Musik skrev positivt om dekalerna, men jag kan minnas fel. Bör ha varit i början av 90-talet eller slutet på 80-talet. Vi talar om det andra årtusendet alltså.
Jag har suttit hemma hos Peter Belt och druckit te, de du!
Jag passade på att Belt-testa honom själv. Han passade på att Belta en
hörlur som jag råkade ha med mig, och sen gjorde han en generell Belt-
ning som enligt uppgift sträcker sitt energifält över hela världen, och
som var och en nu kan testa.
Han präglade helt enkelt in ett mönster i formfältet som gör att var och
en som äger en CD och en enkrona kan Belta ett helt rum genom att bara
orientera dem rätt. De kommer då att kommunicera med master-Beltningen
i Peters källare, och göra att allt blir bättre i de rum där en kopia skapas.
Och om mastern förtörs så kommer ändå fältet att bestå om det bara har
funnits tillräckligt länge. Det har det nu.
Jag har huvuddelen av den rätt långa intervju jag gjorde med honom kvar
på DAT-band. Hoppas det har överlevt. Jag har inte spelat det på många
år.
Någon dag skall jag berätta med om det hela, men jag kan redan nu säga
att det hela enligt Peter involerade en halvhemlig maskin han hade nere i
källaren som modulerade något energifält som Peter ömsom refererade till
som gravitationell energi och ömsom som magnetisk.
Vh, iö