Vad hör man egentligen?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

parri339

Vad hör man egentligen?

Inläggav parri339 » 2006-05-31 10:18

Hej alla ljudentusiaster!

Vad är "HiFi-hokus-pokus" och vad kan man egentligen höra???

Jag gör en liten undersökning på vad ni som är mer hemma i HiFi-djungeln egentligen tycker, tror och vet om HiFi. Det är ett PDF-formulär (en A4) som man helt enkelt kryssar i elektroniskt och en knapp som sänder tillbaks via e-mail. Tar runt 1min.

Jag pluggar på Linköpings universitet och har valt att göra en undersökning i denna mycket intressanta bransch :) Jag är själv ljudintresserad och har märkt att det verkar råda många delade meningar om ljudåtergivning. Mycket handlar naturligtvis om personlig smak...

Ha så kul!

Klicka här --> http://www.cyd.liu.se/~parri339/HiFi.pdf
(Använd knappen "Submit by E-mail" i PDFen för att skicka ditt svar)

Jag återkommer med ett (kanske mycket intressant) inlägg så fort jag fått tillräckligt med svar för att kunna dra några slutsatser :-)

Tack för Er tid!

//Pär

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2006-05-31 10:45

Hur vet man att den där knappen funkar?

parri339

Inläggav parri339 » 2006-05-31 11:49

Martin skrev:Hur vet man att den där knappen funkar?

När man trycker på knappen kan man välja om man vill skicka med sitt e-mail program eller med nån web-baserad mail. Kan se att det blivit skickat precis som med vanliga mail.

Har fått några svar redan, så det funkar :)

//Pär

manw

Inläggav manw » 2006-05-31 11:52

Fungerade inte med min version av AdobeAcrobat, den verkade inte heller nöja sig med AcrobatReader (AdobeAcrobat kostar kulor att uppgradera). Det fungerar inte att svara på frågorna för mig därför.

Ett webformulär i HTML hade kanske varit säkrare.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-05-31 12:18