Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Men annars andas ju texten reklam. "ytterligare höja prestandan" "garantera ... optimala" "...speciellt aerodynamiskt..." "kraftigt minskad..."
Bill50x skrev:Svante skrev:Men annars andas ju texten reklam. "ytterligare höja prestandan" "garantera ... optimala" "...speciellt aerodynamiskt..." "kraftigt minskad..."
Andas reklam? Det ÄR väl reklam? Reklam som troligen vänder sig till människor som inte kan läsa grafer och förstå djupa tekniska diskussioner.
Bill50x skrev: Det finns sådana människor också
Kaffekoppen skrev:Nu kan ni få kommentera mer.
http://www.plaudio.com/nyheter.section/pages/nyhet8d1bf699.html
Källan var inte uppgiven eftersom det intressanta var formuleringen och inte ursprunget.
Bill50x skrev:Svante skrev:Men annars andas ju texten reklam. "ytterligare höja prestandan" "garantera ... optimala" "...speciellt aerodynamiskt..." "kraftigt minskad..."
Andas reklam? Det ÄR väl reklam? Reklam som troligen vänder sig till människor som inte kan läsa grafer och förstå djupa tekniska diskussioner. Det finns sådana människor också
/ B
Morello skrev:... men varför ska reklammakarna övergödsla prosan med massor med gallimathias som ... vilseleder?
Morello skrev:Självklart måste det finnas humanister etcetera, men varför ska reklammakarna övergödsla prosan med massor med gallimathias som inte ger någon information, men däremot vilseleder?
Zalve skrev:Klaga går bra,, Låt höra era förslag på texten istället
Att utforma en produkttext så att alla här blir nöjda är väldigt simpelt, frågan är om det lockar horder av köpare att öppna plånbokenNaqref™ skrev:Det vore faktiskt en trevlig utmaning att ha. Någon som vill sponsra med ett pris så kan vi köra en tävling om det - att utforma en reklamtext så alla här blir nöjda.
Morello skrev:Jag tycker nog att slutklämmen på texten är bortom rimliga råmärken. Tittar man på äldre reklam tycker i alla fall jag att den var mycket sakligare och mindre behäftad med sakfel.
Bill50x skrev:Morello skrev:Jag tycker nog att slutklämmen på texten är bortom rimliga råmärken. Tittar man på äldre reklam tycker i alla fall jag att den var mycket sakligare och mindre behäftad med sakfel.
Du menar den där om fonografrullen i slutet på 1800-talet som hade ett ljud nästan omöjligt att skilja från verkligheten? Jodu....
Morello, du är för ung för att tycka att allt var bättre förr, det uttalandet är resrverat för oss gamla gubbs
/ B
Morello skrev:Det var mycket som var sämre förr, men just reklamen tycker jag var bättre.
![]()
Datorerna var tvivelsutan sämre "förr"
Naqref™ skrev:Det vore faktiskt en trevlig utmaning att ha. Någon som vill sponsra med ett pris så kan vi köra en tävling om det - att utforma en reklamtext så alla här blir nöjda.
Bill50x skrev:Morello skrev:Jag tycker nog att slutklämmen på texten är bortom rimliga råmärken. Tittar man på äldre reklam tycker i alla fall jag att den var mycket sakligare och mindre behäftad med sakfel.
Du menar den där om fonografrullen i slutet på 1800-talet som hade ett ljud nästan omöjligt att skilja från verkligheten? Jodu....
Morello, du är för ung för att tycka att allt var bättre förr, det uttalandet är resrverat för oss gamla gubbs
/ B
Morello skrev:Bill50x skrev:Morello skrev:Jag tycker nog att slutklämmen på texten är bortom rimliga råmärken. Tittar man på äldre reklam tycker i alla fall jag att den var mycket sakligare och mindre behäftad med sakfel.
/ B
Det var mycket som var sämre förr, men just reklamen tycker jag var bättre.
![]()
Datorerna var tvivelsutan sämre "förr"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster